Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur söka igenom hela datorn?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jobbar med AutoCAD 2012 på min mac. AutoCAD använder några filer med ändelsen ".ctb". Genom AutoCAD kan jag visa dessa filer i findern, men när jag söker i spotlight hittar spotlight inte filerna. Jag har flyttat två av filerna till skrivbordet, där spotlight hittar dem. Tycker det här återkommer titt som tätt när jag söker efter inställningsfiler eller annat som kanske ligger lite djupare i systemet.

Se skärmdump för förklaring av problemet.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-05-30 12:42

Prova att söka så här: kind:ctb
eller: kind:autocad

Tack för tipset, men det gav samma resultat.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-05-30 13:21

Håller med om att det är ett återkommande problem i diverse program som gömmer filer inne i systemet. Apple har valt att inte ge oss tillträde där vilket jag tycker att de skall skita i. Det borde åtminstone finnas en inställning där man kan ställa in hur djupt sökningen skall gå. Vissa användare har av förståeliga skäl inte där att göra men som admin borde man ha möjligheten att ställa in sådant. Finns det något bättre sökprogram än Spotlight? Någon?

  • Avstängd
  • 2012-05-30 14:10

kind:.ctb funkar hos mig

OT Förut (innan Lion) när man hovra med musen över ett sökresultat med spotlight fick man sökvägen i en "tipsrad" men inte numer, eller finns det nån inställning för det?

1
Bevaka tråden