Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Påstådda delar från nästa iPhone läckta

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

"Skärmen har samma bredd som tidigare iPhone-modeller men är högre, vilket stärker ryktet om en skärm på 1136 x 640 pixlar"

Undrar hur man hade reagerat på detta 1993 när man satt med sin första Mac och en FÄRG (!!) skärm på 640x480 pixlar...

För en närmast sjukligt detaljerat genomgång av vad Apple skulle kunna göra av en skärm på 1136 x 640 pixlar, kolla iMores artikel: The 4 inch iPhone | iMore

Underbart nördigt - härlig läsning :-D.

Ursprungligen av Adrian B:

För en närmast sjukligt detaljerat genomgång av vad Apple skulle kunna göra av en skärm på 1136 x 640 pixlar, kolla iMores artikel: The 4 inch iPhone | iMore

Antennen är ju en sån där platt ytantenn - Nokia gjorde sådana redan får 10-15 år sedan - men kan baksidan då vara av aluminium? Hur är det med aluminiums isolering av radiomagnetism? Palst lär dom ju inte använda. kan dom ha tagit fram en legering - baserad på alu eller magnesium eller nåt - som släpper igenom radio bra? Intressant.

Klart skärmen blir (typ) 16:9. Som jag sagt i flera år nu; ALLT blir 16:9. Innehåll är gud - och innehållet är 16:9.

Senast redigerat 2012-05-29 20:13
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-29 20:10

Jag hoppas absolut inte att kommande iPhone får den formfaktorn, det ser rent bedrövligt ut.

Jag tror dock inte att det blir så heller, jag har svårt att se Apples designavdelning släppa igenom sådan skit.

Ursprungligen av zinned:

Jag hoppas absolut inte att kommande iPhone får den formfaktorn, det ser rent bedrövligt ut.

Jag tror dock inte att det blir så heller, jag har svårt att se Apples designavdelning släppa igenom sådan skit.

Det där låter bekant. Sen är det alltid en annan sak när man ser en Appleprodukt i verkligheten.

Vart är den här glassframsidan som det snackas om i artikeln?
Jag tycker det hela ser ut som glas, men vem vet. Glass kanske är det nya nu till sommaren?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-05-29 21:30

Jag bekymrar mig över dock-kontakten :/
älskar faktumet att vem man än är hos så finns det en laddare. Allas högtalare fungerar med allas telefoner och det finns obegränsat med tillbehör med den kontakten. Visst, utvecklingen måste gå framåt, men övergångsperioder suger.

Ursprungligen av kladda:

Jag bekymrar mig över dock-kontakten :/
älskar faktumet att vem man än är hos så finns det en laddare. Allas högtalare fungerar med allas telefoner och det finns obegränsat med tillbehör med den kontakten. Visst, utvecklingen måste gå framåt, men övergångsperioder suger.

Ja detta kommer bli ett jäkla bök, Jag har köpt in mig sladdar till varenda rum så man alltid kan ladda sina saker.

Gillar inte designen, riktigt ful!! Sen är den för lik 4an. Vi kan väl lika gärna kalla den iPhone 4s2

Personligen äger jag inte en Iphone 4, men eftersom varenda person i Stockholm har en så har jag haft mina händer på en ett antal gånger. Min uppfattning av den är att den inte är särskilt skön i handen alls; kanterna är för skarpa och baksidan är för platt. Iphone 3/3s var mycket skönare att hålla i handen, och jag hade gärna sett att de hade gjort något av en hybrid mellan dem.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-05-29 21:41

undra vad det runda hålet till höger på undersidan är? En sak som gör mig skeptiskt till att detta verkligen är rediga bilder att högtalar hålen inte har samma bred och vilket inte är likt Apple design alls. Det är en sak som är genomgående i deras produkter är mellanrum och placering av saker.

Jag är skeptiskt tills dom släpper luren.

Det är ju hörluruttaget :-).

Ursprungligen av Fourty:

undra vad det runda hålet till höger på undersidan är?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-05-30 06:40
Ursprungligen av Zimmerman:

Det är ju hörluruttaget :-).

på undersidan av telefonen? Apple?

Ursprungligen av Fourty:

på undersidan av telefonen? Apple?

Ja, precis som iPod Touch.

Jepp. Det är rätta sidan för ett luruttag - det är sidan som sticker uppåt när du stoppat luren i fickan - lursladden rakt upp - helt logiskt och sunt. Äntligen har Apple fixat detta - om bilderna stämmer.

Ursprungligen av Fourty:

på undersidan av telefonen? Apple?

Ursprungligen av Zimmerman:

Jepp. Det är rätta sidan för ett luruttag - det är sidan som sticker uppåt när du stoppat luren i fickan - lursladden rakt upp - helt logiskt och sunt. Äntligen har Apple fixat detta - om bilderna stämmer.

Det beror väl på åt vilket håll man stoppar ner luren i fickan. Varför alla skulle stoppa ner en iPhone åt samma håll (med undersidan nedåt) förstår jag inte.

En annan telefon än iPhone som passar bättre i fickan åt ena eller andra hållet förstår jag. Men iPhone som är formad likadant åt alla håll och kanter, njae.

Jag hade alltid enheten åt det håll så att hörlurssladden går uppåt, oavsett om utgången sitter på ovansidan eller undersidan.
Inte nuförtiden iofs då jag har gått över till Bluetooth, så var hörlursutgången sitter spelar ingen roll längre.

Det är majoritetbeteende som styr utvecklingen. Håll telefonen och prata i den - eller håll den med ena handen och navigera den: stoppa den sedan i fickan, hölstret eller handväskan - UTAN att byta handgrepp - alltså helt naturligt. Vilken sida sticker uppåt? Jo, undersidan.
Det är beteendevetenskap - det är sånt man håller på och analyserar på high-tech-företag - beteenden, ergonomi, human motorik. Om några gör annorlunda - en del kanske alltid klistrar fast den på brädden i pannan med kardborrband - är irrelevant.

Att hörlursuttag hamnade på ovansidan på mobiltelefoner från början är ett missförstånd. Hade det blivit rätt från början hade man - kanske även du - skrattat om en lur plötsligt kom med luruttaget på ovansidan; lursladden hängande framför skärmen när du manövrerar så du måste vifta bort den, en till två decimeter sladd i fickan när luren är i fickan virad runt luren - kontakten stickande neråt tryckandes mot fickans nedre slut...belastad. Det är fel, fel, fel.

Ursprungligen av keptang:

Det beror väl på åt vilket håll man stoppar ner luren i fickan. Varför alla skulle stoppa ner en iPhone åt samma håll (med undersidan nedåt) förstår jag inte.

Senast redigerat 2012-05-30 10:23
Ursprungligen av Zimmerman:

Det är majoritetbeteende som styr utvecklingen. Håll telefonen och prata i den - eller håll den med ena handen och navigera den: stoppa den sedan i fickan, hölstret eller handväskan - UTAN att byta handgrepp - alltså helt naturligt. Vilken sida sticker uppåt? Jo, undersidan.
Det är beteendevetenskap - det är sånt man håller på och analyserar på high-tech-företag - beteenden, ergonomi, human motorik. Om några gör annorlunda - en del kanske alltid klistrar fast den på brädden i pannan med kardborrband - är irrelevant.

Ok, man håller luren vid örat och pratar trots att man har headset inkopplat och sen stoppar man den i byxfickan, låter logiskt, jag är med.

OK. Glöm det. Stoppa ner den efter navigering då? Utan att fibbla och vända/byta grepp. Stoppa ner luren helt naturligt som man stoppar ner saker i fickan.
Lyssna på musik med lurar. Dra upp luren ur fickan med en hand. navigera. Stoppa ner luren igen med en hand. Vilket håll är luren i fickan? Get it?
Jag tror en majoritet av jordens invånare fattar och om Apple besvärat sig med att flytta lurpluggen från ovansidan till undersidan så finns det en anledning. Tro mig. Det är ingen slump. På måfå liksom :-D.

Ursprungligen av keptang:

Ok, man håller luren vid örat och pratar trots att man har headset inkopplat och sen stoppar man den i byxfickan, låter logiskt, jag är med.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-30 10:36
Ursprungligen av keptang:

Det beror väl på åt vilket håll man stoppar ner luren i fickan. Varför alla skulle stoppa ner en iPhone åt samma håll (med undersidan nedåt) förstår jag inte.

En annan telefon än iPhone som passar bättre i fickan åt ena eller andra hållet förstår jag. Men iPhone som är formad likadant åt alla håll och kanter, njae.

Jag hade alltid enheten åt det håll så att hörlurssladden går uppåt, oavsett om utgången sitter på ovansidan eller undersidan.
Inte nuförtiden iofs då jag har gått över till Bluetooth, så var hörlursutgången sitter spelar ingen roll längre.

Det finns ju bara ett håll som är "rätt" egentligen och det är ju att ha botten av telefonen uppåt i fickan, motsatsen är inte praktisk. Har man luren med botten uppåt i fickan och sträcker ner handen för att ta upp den så ligger den rätt direkt i handen, i annat fall ligger den upp och ner.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-05-30 23:11
Ursprungligen av Zimmerman:

Jepp. Det är rätta sidan för ett luruttag - det är sidan som sticker uppåt när du stoppat luren i fickan - lursladden rakt upp - helt logiskt och sunt. Äntligen har Apple fixat detta - om bilderna stämmer.

Asså jag tänkte på detta idag och det skulle nog kännas rätt bra med sladden på undersida. Personligen så lägger jag alltid ner telefonen med undersidan uppåt så varför inte. Men jag är fortfarande skeptisk till att detta är final iphone skalet.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-05-30 10:25

Jag stoppar alltid ner den så att undersidan sticker upp. Detta för att kunna höra ringsignalen lättare. Jag lyssnar aldrig på musik när jag är iväg någon stans då det distraherar mig för mycket. När jag kommer hem brukar jag däremot parkera min iPhone i ett Griffin laddställ och då är det bra att hörlursuttaget sitter på ovansidan. Jag kör med sladd för tillfället.

tycker bilderna känns väldigt prototype ... men det kan vara för att det ser ju
faktiskt ut att vara frågan om en Unibody iPhone

så då är det klart . det blir en unibody iPhone där Apple kan tack vare unibody designen göra iPhonen tåligare och framför allt tunnare .. samma fördelar som apple får med sin Unibody design på macarna ...

detta skall bli mycket intressant .. och undra framför allt vad Apple använder för argument att de byte dock kontakten

En grej som gör mig fundersam och OROAD är just alimuniumbaksidan.
Jag förstår helt klart Apple agenda att ha en unibody iphone, specielt med fördelen att VÄRME-fördelningen blir mycket bättre men det är ju inte omöjligt att resultatet blir detsamma som med MBP .. alltså glödhet å vem vill hålla i en glödhet mobil ?

Senast redigerat 2012-05-30 12:22
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-05-30 15:08

iPhone 4 var ful när den kom, detta är ju ännu värre. Har Ive fått hjärnblödning?
De senaste produkterna har ju varit rätt usla att hålla i, såsom iPad och iPhone 4 och nu "the new iPhone", för det är väl det den kommer heta? Om det nu bara är iPad så lär det ju bli bara iPhone också. Mest logiskt blir ju det om man ser att de skall släppa en ny version vartenda år (om än bara lite uppgraderat vartannat). Man kan inte fortsätta med nummer då för då blir det löjligt efter ett tag (iPhone X?).

Ursprungligen av bollman:

iPhone 4 var ful när den kom, detta är ju ännu värre. Har Ive fått hjärnblödning?

Smaken är verkligen som baken.

Ursprungligen av ilPadrino:

Smaken är verkligen som baken.

Verkligen. Lyckligtvis är det nog en väldigt liten klick som tycker att iPhone 4 är ful.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-05-30 15:26

Jag köpte aldrig någon 4 för den är så ruggig, 3Gs var bra mycket snyggare och skönare att hålla i. Skärmen var underbar, men oskön att hålla i och känslig med allt glas.
Jag sket i 4S också eftersom den såg lika ful ut och dessutom knappt innehöll nått nytt, och nu kommer det här missfostret. Nä, det lär nog inte bli iPhone igen än på ett bra tag.

Bevaka tråden