Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte installera från Applications Install DVD

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-29 20:45

Min kära MacBook Pro höll på att sjunga på sista versen. Även fast jag läste att man inte borde formatera om en mac så kände jag att det var lika värt det.
I alla fall; installationen gick utan problem. Efter några om och men lyckas jag skicka iväg registreringen också.
Men, när jag försöker installera via Applications Install DVD får jag bara upp meddelandet:
"Installationen misslyckades. Ett okänt fel installationsfel inträffade.
Installeraren stötte på ett fel som förhindrade installationen. Kontakta programtillverkare och be om assistans."

Vad är felet och vad ska jag göra? Det är en legit skiva som jag fick med när jag köpte min MacBook i december 2010.

mvh
Johan

Inte för att det har med saken att göra nu när du redan formaterat om den, men om nu datorn sjunger på sista versen, varför tror du att en formatering skulle hjälpa? Man kan dra över OS X över det gamla om det nu skulle finnas några defekta systemfiler. Och för mig innebär "sista versen" att datorn håller på att falla i bitar. Om den är från december 2010 känns det spontant som att den inte är direkt jättegammal.

Till saken. Kan det vara något fel på skivan? Vad är förresten Applications Install DVD? Jag har bara fått 1 skiva med mina datorer - den med OS X.

Ursprungligen av pmarriott:

...Vad är förresten Applications Install DVD?...

Ursprungligen av Goflorp:

...Jag är också nyfiken på Applications Install DVD - vad skall den innehålla? iLife? iWork?

Det har varierat genom åren. Ibland har Macarna levererats med en skiva, ibland två.

Innehållet på skiva #2 har nog också varierat genom åren, och mellan datormodellerna. iLife, Xcode, iWorks-demo, m.m.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-29 21:03

Okej, sjunga på sista versen var väl att ta i väldigt mycket.
Den började bli seg och behövde utan tvekan rensas. Det är en mer korrekt beskrivning.

Jag fick med två. En OSX-skiva och en som heter "Applications Install DVD"

"började bli seg" då har du utan tvekan installerat något som är fel i den.

OSX blir normalt inte segare med tid såsom en vanlig Windowsdator blir.

Jag har kanske en gång under alla år jag kört OSX (i princip sedan starten) aldrig formatterat om en mac av annan anledning än att jag köpt eller sålt den och velat lämna en clean burk, eller köpt och velat ha en helt "nollställd" OSX.

Aldrig har en mac formatterats om efter att "den börjat sega" eller så.

Jag är också nyfiken på Applications Install DVD - vad skall den innehålla? iLife? iWork?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-29 22:36

GoFlorp: Ja, det är utan tvekan något jag har installerat. Men jag tog den snabba utvägen och installerade om.
Jag uppdaterade allt jag hade och provade igen. Då funkade det.
Det är iLife bortsett MobileMe Web Gallery.

Jag har fått upp till fyra skivor med mina senaste macar. Skivan som heter "Applications Install DVD" innehåller förutom Apple Hardware Test även installationsfiler för iLife m.fl.

Vet inte om detta gäller här, men jag har något vagt minne av att det blev något strul med att installera "bundled software" från originalskivan om man installerat Snow Leopard över Leopard.

Edit: kolla om detta kan hjälpa: Snow Leopard & iLife - This software cannot be installed on this computer | Mac, OS X, Snow Leopard, Leopard, ILife, Hack, How To | Enclave Forensics

1
Bevaka tråden