Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Födelsedagskalendern visar en dag fel

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har ett mystiskt problem. Använder födelsedagskalender i iCal, MobileMe och iPhone.

Det skumma är, att den hela tiden visar en dag fel. Min fru fyller tex år 12 april, men den visar den 11 april på alla ställen utom i iPhonen.

Både i adressboken och ical i iPhonen visar det 12e april, vilket är korrekt.
Men adressboken, iCal samt MobileMe på Macen säger 11e april.

Vad gör jag för fel ?!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-04-08 19:49

Inte något tok med inställning av tidszon?

De kan jag inte tänka mig. Ska vara rejält fel om de diffar en hel dag iaf. Tycker jag iaf.
Kan ju va nåt vajj med facebook oxå, för de e ju därifrån den hämtar födelsedagarna.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2011-04-08 22:31

Å andra sidan.. om födelsedagen börjar kl 00:00 och är markerad som heldag, och tidszonen är en timme fel hamnar ju födelsedagen kl 23 dagen innan, fortfarande markerad som heldag vilket kanske borde göra att hela dagen före markeras?

Lång mening, hoppas nån fattar vad jag menar. Och jag har inga belägg för det, det är bara spekulationer från min sida.

Använder du möjligtvis TrueCaller i din iPhone?
Appen hade en bug som gjorde att födelsedagar hamnade en dag fel men har uppdaterats nu. Det krävs dock att man går in i inställningarna för facebook och klickar i skriv över födelsedagar och sedan synkroniserar på nytt.
Mer utföligt här: TrueCaller uppdaterad – fixar problem med felsynkroniserade födelsedagar

1
Bevaka tråden