Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billiga grafikkort?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-07-01 16:17

Kollade lite på pricerunner och hittade 64MB Geforce-kort för ca 400 kr, och 128 MB för runt 600. Har för mig att man kunde göra nåt med PC-grafikkort så att de funkar till Mac. Borde inte det funka med dessa i s f? Grymt billigt i så fall!

  • Oregistrerad
  • 2003-07-02 16:18

Ingen som vet nåt om detta? Man kunde ju hm... kommer inte ihåg vad det hette, men på nåt sätt göra nåt mjukvarumässigt med grafikkorten så de funkade till Mac. Gäller detta bara några grafikkort, eller alla? I s f så finns det ju som sagt väldigt billiga grafikkort att köpa!

  • Oregistrerad
  • 2003-07-02 16:32

Ställde samma fråga för ett tag sedan jag oxå och det var väl någon "firmware" som skulle uppdateras i korten...
Men inte tusan fick jag veta hur
Säk till när du klurat ut för jag är inne lite på samma tankebanor...

Gå in här http://www.xlr8yourmac.com/video.html och sök efter "flashing" så hittar ni vad ni söker. Tror att man måste flasha pc-kortet med nytt firmware i en pc och sedan montera den i macen.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-07-02 16:39

Liksom din dator innehåller de flesta kort en Firmware.
Försökte för något år sedan att byta Firmware på ett Voodookort som jag fått över. Äventyret slutade med att kortet inte fungerade alls i någon miljö.

Har inte hör att någon lyckats med GeForce. Pågick en tråd om detta i något OSX forum för ett halv åsr sedan. De som försökte lyckades inte.

Men som sagt var, osvuret är bäst. Det kanske finns någon som lyckats.

Hälsningar
Richard

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Båth
Ingen som vet nåt om detta? Man kunde ju hm... kommer inte ihåg vad det hette, men på nåt sätt göra nåt mjukvarumässigt med grafikkorten så de funkade till Mac. Gäller detta bara några grafikkort, eller alla? I s f så finns det ju som sagt väldigt billiga grafikkort att köpa!

Man kan köpa ett billigt PC-kort och "flasha" ROMet med ett Mac-ROM, detta funkar på många kort men långtifrån alla. Korten som är säkrast är de som heter Geforce 2MX med 32MB, ett sånt begagnat kan man få tag i för 300 spänn. Kolla även här: http://www.cybercoment.com/macgeforce.htm

/Robban

1
Bevaka tråden