Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med navigering i SVT-Play

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått problem med att gå i menyerna i SVT-Play 3.1 appen. Försöker jag gå in i tex Program A-Ö så händer inget.
Kategorier kan jag gå in i men inte vidare ner i tex Barn. Någon mer som har fått detta problem?

Testat med PMS 9.6.2 och 9.5.3
och PMC 9.5.3 och 9.3.4

Loggen säger följande:
2012-05-22 08:48:02,202 (-4faed000) : DEBUG (networking:153) - Requesting 'http://svtplay.se/alfabetisk'
2012-05-22 08:48:02,297 (-4faed000) : INFO (show:91) - Program name: ABC
2012-05-22 08:48:02,315 (-4faed000) : CRITICAL (code:756) - Exception when calling function 'GetIndexShows' (most recent call last):
File "/Users/Sanden/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/Framework.bundle/Contents/Resources/Versions/2/Python/Framework/code.py", line 747, in call_named_function
result = f(*args, **kwargs)
File "/Users/Sanden/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/SVT Play.bundle/Contents/Code/show.py", line 41, in GetIndexShows
showsList.Extend(CreateShowList(programLinks))
File "/Users/Sanden/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/SVT Play.bundle/Contents/Code/show.py", line 93, in CreateShowList
si = Data.LoadObject(showName)
File "/Users/Sanden/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/Framework.bundle/Contents/Resources/Versions/2/Python/Framework/api/datakit.py", line 182, in LoadObject
return self._core.storage.load_data_item(item, is_object=True)
File "/Users/Sanden/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/Framework.bundle/Contents/Resources/Versions/2/Python/Framework/components/storage.py", line 157, in load_data_item
return self._core.data.pickle.load(data)
File "/Users/Sanden/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/Framework.bundle/Contents/Resources/Versions/2/Python/Framework/components/data.py", line 203, in load
self._core.host.execute(code)
File "/Users/Sanden/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/Framework.bundle/Contents/Resources/Versions/2/Python/Framework/code.py", line 702, in execute
exec(code) in self.environment
File "__unpickle__", line 1, in <module>
File "/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.5/lib/python2.5/pickle.py", line 1374, in loads
File "/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.5/lib/python2.5/pickle.py", line 858, in load
File "/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.5/lib/python2.5/pickle.py", line 1069, in load_inst
File "/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.5/lib/python2.5/pickle.py", line 1124, in find_class
ImportError: No module named show

2012-05-22 08:48:02,330 (-4faed000) : DEBUG (runtime:729) - Response: 404

Har avinstallerat plugginen och installerat igen. Någon mer som har haft samma problem?
Barnen hemma tjatar varjekväll om att de vill titta på sina favorit barnprogram så det börjar bli kritiskt att få det att fungera igen

Tack på förhand

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-05-24 13:53

Noterar exakt samma problem.

Ursprungligen av thogr:

Noterar exakt samma problem.

Jag har kommit fram till att det verkar ha med framework.bundle. lägger jag in en äldre version från innan 18 maj så fungerar allt som det ska. problemet är att plex autoupdaterar filen och då slutar det fungera igen.

Ursprungligen av pockejocke:

Jag har kommit fram till att det verkar ha med framework.bundle. lägger jag in en äldre version från innan 18 maj så fungerar allt som det ska. problemet är att plex autoupdaterar filen och då slutar det fungera igen.

Kör en symlink tills SVT Play/framework:et blivit uppdaterat igen. Det är enda lösningen.
How to Create and Use Symlinks on a Mac — Apple News, Tips and Reviews

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Kör en symlink tills SVT Play/framework:et blivit uppdaterat igen. Det är enda lösningen.
How to Create and Use Symlinks on a Mac — Apple News, Tips and Reviews

Tackar! Det löste problemet tillsvidare!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-30 18:34

Hej, jag skulle också vilja få det funka... Är det möjligt att få en steg för steg beskrivning?

  • Medlem
  • Märsta
  • 2012-05-30 20:30

Gissar att man ersätter aktuell framework.bundle med en symlänk till en äldre version av framework.bundle som man lagrar lokalt på känd plats... eller? men jag har säkert fel, så en lite mer detaljerad beskrivning skulle sitta fint. Inte för barnets skull, mera för min egen skull

+1
Var hittar man gamla framework.bundle och vilken version funkar? Vad gör framework.bundle, något annat som slutar funka?

Nu slår det mig att man såklart kan hitta en gammal framework.bundle på sin TC ... Men ifall man nu vill veta ändå om man kan hitta gamla versioner nånstans?

  • Medlem
  • Märsta
  • 2012-06-02 09:57

@Petter: "gammal framework.bundle på sin TC" - förlåt en okunnig, vad är "TC"? Har kikat i plex directorystrukturen, men någon "TC" hittar jag inte.

Ursprungligen av tomans:

@Petter: "gammal framework.bundle på sin TC" - förlåt en okunnig, vad är "TC"? Har kikat i plex directorystrukturen, men någon "TC" hittar jag inte.

Apple - Time Capsule - Automatisk säkerhetskopiering för Mac och en Wi-Fi-basstation med 802.11n

  • Medlem
  • Skogås
  • 2012-06-09 12:13

Hej

Kolla denna tråd på Plex Forums SVT PLay fungerar inte - Plex Forums

Finns lite tips på hur man kan få igång SVT Play på plex, kräver dock en hel del trixande.

/P

För att få fram den gamla bundlen så är det bara att ta bort den som ligger där nu (och sedan kanske starta om PMS). Då återskapas orginal-bundlen som ligger i själva appen. Sen är det bara att snabbt spara undan bun bundlen innan den skrivs över igen. Sen kan du symlinka

1
Bevaka tråden