Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VMWare eller Bootcamp - vilket är bäst?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Thailand
  • 2012-05-24 05:50

I tidernas begynnelse kunde man köra Virtual PC och Soft Windows som var jättesegt. Så kom Intel processorerna och Bootcamp som avhjälpte det problemet, men man måste starta om datorn. De senaste åren har jag kört VMware Fusion 3, men nu måste jag tydligen köpa nytt om det skall funka i 10.7. Då infinner sig frågan - vad är bättre, skall jag satsa på Bootcamp i stället? Fördelar/nackdelar, vad säger ni sakkunniga?

Senast redigerat 2012-05-24 08:04

Hemma kör dom Parallells och verkar nöjda med det...

Beror helt på vad du skall göra i WIndows-miljön. Jag föredrar Bootcamp om du skall göra "tyngre" saker, eftersom Windows då körs native och får utnyttja all kraft i datorn. Skall man däremot köra enklare applikationer fungerar det utmärkt med WMWare eller Paralells eller vad man nu kan tänkas köra.

  • Avstängd
  • 2012-05-24 07:19

Som Peeman, men man behöver ju inte välje utan båda går ju ha samtidigt, skapa en bootcamp... när den är klar och funkar installera VMWare Fusion.

Då kan du köra windows i ett fönster vid behov, och bota om när du behöver lite mer kraft i windows

  • Medlem
  • Thailand
  • 2012-05-24 07:24

Tack, jag förstår. Glömde nämna Parallells, det är väl ungefär som VMWare Fusion? Jag använde windows mycket lite, egentligen bara för att testa vissa webbsidor i Explorer innan jag publicerar dem. Så en uppgradering till VMWare 4 låter som bästa alternativet just nu, om ingen annan har någon synpunkt.

  • Avstängd
  • 2012-05-24 07:27
Ursprungligen av Stig R:

Tack, jag förstår. Glömde nämna Parallells, det är väl ungefär som VMWare Fusion? Jag använde windows mycket lite, egentligen bara för att testa vissa webbsidor i Explorer innan jag publicerar dem. Så en uppgradering till VMWare 4 låter som bästa alternativet just nu, om ingen annan har någon synpunkt.

Japp, har du redan WMVF3 finns det ingen anledning att krångla utan bara att uppdatera

Tror Parallells funkar rätt snarlikt, men jag har inte använt det.

VirtualBox är ett alternativ som är fritt (gratis). Saknar en del funktioner som Parallels Desktop och VMWare Fusion har, men fungerar i övrigt bra.

https://www.virtualbox.org/

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2012-05-24 09:18

Som tidigare nämnts kan jag rekommendera att köra bootcamp och VMware 4 som kan virtualisera bootcamppartitionen. Då har man möjlighet att köra windows efter behov. Att köra virtualiserat tycker jag funkar för allt utom videoredigering.

Har MBP late 2010 med 8GB ram.

1
Bevaka tråden