Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! USB-kortet vägrar fungera

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte nyligen ett USB 2-kort från Clas Ohlson, men det vill inte fungera. Datorn verkar känna att det finns ett kort där, men inte så mycket mer. Nedan finns en dump från systeminformationen som jag tycker ser lite märklig ut. Ska verkligen "SLOT-2" upprepas tre gånger som på bilden, eller beror det på att datorn har fått spader?

Är det någon som har förslag på lösning? Kortet ska enligt kartongen fungera med OS X, men det är ett "no name"-kort, så jag har ingen dokumentation/hjälp att tillgå från tillverkaren.

Jag har aldrig installerat ett kort förut, men inte kan jag väl ha gjort något fel där? Det är ju bara att trycka i kortet och skruva tillbaka skruven som håller fast det, och det känndes utan tveckan som om kortet hamnade rätt, även om det gick väldigt trögt innan det snäppte fast på sin plats.

Ska jag anta att det är fel på kortet och hoppas att det fungerar om jag byter ut det?

Tacksam för all hjälp!

/Nicklas

Jag satte i ett USBkort i min 8600 för ett tag sedan. Funkade först efter att jag laddat ner drivrutiner från Apple, detta var dock i OS 9. Det är säkert annorlunda i X.
På kartongen till kortet stod det att kortet var Mackompatibelt men inga drivrutiner följde med, vilket fick mig att tro att det inte fungerade.

  • Medlem
  • 2003-07-03 10:22

Jag köpte ett USB1 kort från Clas som funkade utmärkt både i 9:an och i 10.2.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-03 11:01

Jo... Kortet skall ju funka med USB 1.1 om det skall gå i en mac

Ja ja, nu har jag lämnat tillbaka kortet och beställt ett från Macoteket istället. Nästan 200 kr dyrare och två i st f fyra portar, men då vet man å andra sidan att det bör fungera.

1
Bevaka tråden