Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac 17" och iSub

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-07-02 23:47

Var hos en auktoriserad Mac-återförsäljare idag som sa att man inte kunde koppla en separat Harman Kardon iSub till en iMac G4 17" som komplement till de Apple Pro Speakers som följer med datorn.
Han sa att man var tvungen att köpa hela paketet "Harman Kardon SoundSticks" istället. Är det verkligen så? Jag tycker detta låter jättekonstigt. Jag kollade senare upp detta på Apples hemsida där det står...

"...Apple Pro Speakers kan användas tillsammans med ljudsystemet Harmon Kardon iSub, som ger ännu bättre ljud."

Vad jag kan utläsa så ska det visst gå!

Ni som har denna dator eller som vet.. hur ligger det egentligen till?

Citat:

Skrevs ursprungligen av carbon
Var hos en auktoriserad Mac-återförsäljare idag som sa att man inte kunde koppla en separat Harman Kardon iSub till en iMac G4 17" som komplement till de Apple Pro Speakers som följer med datorn.
Han sa att man var tvungen att köpa hela paketet "Harman Kardon SoundSticks" istället. Är det verkligen så? Jag tycker detta låter jättekonstigt. Jag kollade senare upp detta på Apples hemsida där det står...

"...Apple Pro Speakers kan användas tillsammans med ljudsystemet Harmon Kardon iSub, som ger ännu bättre ljud."

Vad jag kan utläsa så ska det visst gå!

Ni som har denna dator eller som vet.. hur ligger det egentligen till?

Det fungerar utmärkt. Jag köpte en iSub för flera år sedan, den tillsammans med mina Pro Speakers ger en tillfredställande ljudkropp. Jag har en iMac 17"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-07-03 01:07

Låter bra!

Då kopplar du in "speakersen" och iSuben var för sig in i iMacen, eller hur?

Citat:

Skrevs ursprungligen av carbon
Låter bra!

Då kopplar du in "speakersen" och iSuben var för sig in i iMacen, eller hur?

Pro Speakers i sitt speciella uttag, iSuben via USB.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-07-03 01:19

Den iSuben du har... var det den som följde med SoundSticks? Dvs. denna

... eller köpte du bara en iSub separat?

Citat:

Skrevs ursprungligen av carbon
Den iSuben du har... var det den som följde med SoundSticks? Dvs. denna

... eller köpte du bara en iSub separat?

Separat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-07-03 02:34

Ok, då har vi exakt samma iSub och då ska det även funka för mig om jag väljer att köpa en iMac 17".

Tack för dina svar.

1
Bevaka tråden