Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värt att köpa Path Finder 6?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-04-29 21:42

Finder i sig själv är helt ok men ska man tex kopiera filer mellan olika mappar tycker jag det är lite bökigt.
När jag läser vilka funktioner som Path Finder 6 har tycker jag nästan programmet verkar lite krångligt.
Någon som har köpt det och kan ge ett omdöme

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-04-29 22:43
Ursprungligen av lappen71:

Finder i sig själv är helt ok men ska man tex kopiera filer mellan olika mappar tycker jag det är lite bökigt.
När jag läser vilka funktioner som Path Finder 6 har tycker jag nästan programmet verkar lite krångligt.
Någon som har köpt det och kan ge ett omdöme

Ladda hem demoversionen och prova själv om det är något för dig.

Annars finns även Total finder som bl.a. ger finder flikar. Jag använder det själv och är nöjd med det.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-04-29 23:22
Ursprungligen av joakimo:

Ladda hem demoversionen och prova själv om det är något för dig.

Annars finns även Total finder som bl.a. ger finder flikar. Jag använder det själv och är nöjd med det.

Jag har gjort det nu men jag tycker PF6 är alldeles för krångligt fast det är kanske bara en vanesak.

Ska testa Total Finder också för att se vilket som passar mig bäst

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-04-29 23:40

Hm...inget föll mig på läppen tråkigt nog

Om det mest är kopiering mellan mappar som du är missnöjd med i Finder kanske Yoink vor något för dig
Mac App Store - Yoink

  • Avstängd
  • 2012-04-30 09:29

Jag kör med denna när jag ska skyffla stora mängder filer och jämföra mappar etc... funkar bra för mig, finns i olika versioner, bla annat en du kör från sticka etc.
muCommander: a cross-platform file manager

Jag har länge letat efter en ersättare till TotalCommander (tidigare WinCommander) när jag bytte till Mac, mest för att kunna flytta kopiera stora filer och kunna köa flera flyttningar medan den förra arbetar. Verkar ha varit omöjlig ända tills nu då jag fick tips om ForkLift id412448059
som verkar göra det jag vill. Är dessutom just nu nedsatt från 30 dollar till 1 dollar. Testar att skyffla data i skrivande stund och det verkar fungera. Smidigt även med dubbla paneler/sökvägar precic som i TotalCommander.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-05-23 09:53

Jag skulle också precis tipsa om forklift... priset just nu är oslagbart!
Mac App Store

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-05-23 10:29
Ursprungligen av kainen:

Jag skulle också precis tipsa om forklift... priset just nu är oslagbart!
Mac App Store

Hade redan ForkLift via en bundle, men slog till på MAS med. En liten summa för en enklare hantering vid installation Och så är det en väldigt trevlig app med!

Edit: Har även Path Finder (5) med (via en annan bundle ), men får hålla med om att det har en hel del funktioner, många som jag inte använder vilket gör att det kan kännas något överflödigt för min del.

  • Avstängd
  • 2012-05-24 23:13

Ladda hem Forklift... skulle vilja ha den som deafult istf Finder... äntligen ett program som sorterar och sammanställer mappar å filer som jag vill... toppen + allt annar som Apple glömde

1
Bevaka tråden