Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plex Media Server v0.9.6.1 ute nu...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-09 13:09

Som rubriken antyder så har Elan och gänget idag släppt Plex Media Server i version v0.9.6.1

Läs mer här...

Hämta den här…

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-09 16:05

Jag får upp alla filmer och tv-serier i min PS3:a men när jag försöker spela upp dem får jag felmeddelandet "The folder could not be accessed...". Allt fungerar perfekt genom Plex client.

Jag har min PS3 kopplad via wifi på det lokala nätverket. Plex MS ligger på en Mac Mini på samma nätverk.

Ursprungligen av -David-:

Jag får upp alla filmer och tv-serier i min PS3:a men när jag försöker spela upp dem får jag felmeddelandet "The folder could not be accessed...". Allt fungerar perfekt genom Plex client.

Jag har min PS3 kopplad via wifi på det lokala nätverket. Plex MS ligger på en Mac Mini på samma nätverk.

Kan du göra följande:
1. Återskapa felet
2 Gå till /Users/<dittUsername>/Library/Logs/ och sök reda på "Plex Media Server.log"
3. Bifoga filen här så ska jag ta en titt. Går filen ej bifoga, se till att zippa den först i så fall.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-11 11:41
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Kan du göra följande:
1. Återskapa felet
2 Gå till /Users/<dittUsername>/Library/Logs/ och sök reda på "Plex Media Server.log"
3. Bifoga filen här så ska jag ta en titt. Går filen ej bifoga, se till att zippa den först i så fall.

Jag uppdaterade PMS igen när jag kom hem. Nu ser Plex symbolen bättre ut i min PS3a och det fungerar även att strömma film. Tack ändå!

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-05-10 14:57

Är ljudbuggen fixad i denna release? (Dvs vågar man ersätta den beta releasen som jag kör nu?)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-10 20:14

Rekommenderar alla att i dagsläget vänta med denna uppdatering av Plex...då den visat sig skapa en del problem med uppspelning...

Läs mer på Plex forum...

...samt för säkerhets skull även vänta med att uppdatera MacOS till 10.7.4...

-"Been there...seen that..."!!

Plex Media Server v0.9.6.1 ute nu...

Sjukaste buggen hittills som jag haft med plex. Efter att ha uppdaterat plex media server så började filmer i min plex media center att lagga?!?! Specielt i snabba scener. ! Har aldrig varit ett problem tidigare. Genom att nergradera enbart PMS till beta versionen så försvann laggningen! Pmc var dock alltid samma version.. Hur i hela friden kan PMS orsaka lag i Pmc ?!?

Ursprungligen av gotfredsen:

Sjukaste buggen hittills som jag haft med plex. Efter att ha uppdaterat plex media server så började filmer i min plex media center att lagga?!?! Specielt i snabba scener. ! Har aldrig varit ett problem tidigare. Genom att nergradera enbart PMS till beta versionen så försvann laggningen! Pmc var dock alltid samma version.. Hur i hela friden kan PMS orsaka lag i Pmc ?!?

1. Vad menar du exakt med att det laggar?
2. Vilket OS kör du PMS på?
3. Kör du PMS på samma maskin som du kör PMC?
4. Hände det med flera videofiler?
5. Hände det på flera olika typer (format/containers) av videofiler?

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

1. Vad menar du exakt med att det laggar?
2. Vilket OS kör du PMS på?
3. Kör du PMS på samma maskin som du kör PMC?
4. Hände det med flera videofiler?
5. Hände det på flera olika typer (format/containers) av videofiler?

1. Laggar. (Precis som vissa beskriver att den kan göra om Hardware decodern mupar eller om man har en konstigt refresh rate på skärmen ... men jag har alltid haft 60 Hz vilket jag också måste ha om jag skall köra TV:n i 3d läge .. å jag har aldrig haft problem med 60 Hz läget )

2. Senaste OS X Lion

3. Ja kör båda på samma maskin . EN Mac mini Unibody Core 2 Duo

4. Alla jag testa

5. har mestandels h264 matrial ..

Detta får mig att tro att senaste PMS kanske raporterar fel format till PMC så att hardware decodern inte körs ??? i dont know ... men buggen är helt klart där .. uppdaterade igen (av mistag) PMS och BOOM så började laggningen igen i PMC ... nergraderade enbart PMS igen och BOOM så var buggen och laggningen borta ...

Ursprungligen av gotfredsen:

nergraderade enbart PMS igen och BOOM så var buggen och laggningen borta ...

Samma problem om du testar betan (0.9.6.2)?

1
Bevaka tråden