Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Midikeyboard och iPad – hur ansluta?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Svartsjö
  • 2012-05-22 12:30

Jag köpte nyligen en midikeyboard, M-audio keystudio 49i, för att använda med min iPad2. Keyboarden drivs av USB eller en 9 V nätadapter. Kör man mot en dator så orkar den driva keyboarden utan problem. Ska man köra mot iPad måste keyboarden drivas antingen med nätadapter eller med en USB-hub med strömförsörjning. Tyvärr pluggade jag in en adapter med fel polaritet, så jag tror att jag har förstört den vägen att strömförsörja keyboarden. Som tur är så funkar den med strömmatning från USBn i alla fall. Nu har jag i alla fall pluggat in keyboarden i USB-huben, som är strömmatad från nätet, och från USB-hubben vidare in till Camera Connection Kit och in i iPaden. När jag trycker ner tangenterna på keyboarden så ser jag att volymsindikatorn på iPaden rör sig (i GarageBand alltså), men inget hörs. När jag trycker på de virtuella tangenterna i Garageband så hörs det ljud från keyboarden (om jag har lurar inkopplade). Det finns alltså någon sorts kontakt och kommunikation mellan iPaden och keyboarden, men det funkar inte som det ska. Är det någon inställning jag ska göra någonstans?

  • Medlem
  • Svartsjö
  • 2012-05-28 13:54

Nu är problemet löst. Det var så enkelt att keyboarden fungerar som ljudkort så att allt ljud gick ut den vägen och ej genom paddan. Tänk att jag hade lösningen framför näsan hela tiden!

1
Bevaka tråden