Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabbaste sättet att installera OS X?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har lite dålig erfarenhet utav att bränna ut en skiva och köra via den, detta då det har misslyckats mer än 1 gång för mig.
Därför har jag kört via nätet då jag installerat om datorn, men då man är begränsad till en seg ADSL-lina så tar det rejäl tid. Sist så tog det hela 5 timmar innan jag kunde börja använda datorn....

Därför börjar jag titta på lite andra alternativ, och då minneskort (ni som har erfarenhet berätta gärna) och att nätverksinstallera (berätta hur ni löst detta).

Och någon som vet om det går att förpreppa sin image eller är det helt uteslutet?

Lägg det på en USB sticka. Helt klart det billigaste och smidigaste sättet enligt mig.

Men å andra sidan har du kanske något annat fel om du ska installera om systemet om och om igen? Denna datorn jag sitter vid nu har samma system på sig som för 3 år sen (nåja, den har ju blivit uppdaterad) och jag har inget behov av att installera om den...

Ursprungligen av suddgummi:

Lägg det på en USB sticka. Helt klart det billigaste och smidigaste sättet enligt mig.

Men å andra sidan har du kanske något annat fel om du ska installera om systemet om och om igen? Denna datorn jag sitter vid nu har samma system på sig som för 3 år sen (nåja, den har ju blivit uppdaterad) och jag har inget behov av att installera om den...

Mja, om och om igen. Men nu senaste råkade jag ut för att den vart så ordentligt slö, så istället för att grotta mig så åkte den på en omisntall. Skyller det hela på Windowstiden, samt att jag jobbar som IT-konsult. Sitter liksom inbäddat som enklaste lösningen... Jag vet, det är inte det bästa men ändå.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-05-21 15:12

Man kan även göra samma sak till en extern HD. har själv en med en installationspartition och en för övrig lagring.
How to make a bootable Lion install disc or drive | Macworld

1
Bevaka tråden