Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför ingen Linux på Mac för?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bara undrar, eftersom vi har Windows på Mac under Mac system och Linux på Mac fungerar ju ypperligt. Dock inget jag själv testat mig på just nu...

Men varför utelämna Linux under detta, då det finns folk som kör och som kanske vill ha tips/råd/hjälp?

Vi är i första hand ett macorienterat forum

Väldigt många kör dock Windows och det finns en hel del trådar om det.

Det är förhållandevis få som kör Linux, men det borde väl gå starta en tråd någonstans.
Ev får väl Forumvärden hjälpa dig med vart du skall lägga den.

Att skapa en avdelning i dagsläget, alltså en egen del på 99 för Linux tror jag inte på.
jag tror du komemr få problem att övertyga forumledningen därom.
Men börja med en tråd, man har blivit förvånad förr....

Jag får nog hålla med Goflorp i frågan. De som sysslar med Linux brukar oftast vilja ha lite djupare kunskaper än det du hittar här. Det brukar oftast vara så att du snarare hittar en "mac-del" på ett Linux-forum om du förstår. Men som sagt, dra igång en tråd. Ingen lär ju stänga den om den bär frukt

Vi hade en Unixdel förr. Den var inte välbesökt...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2012-05-20 19:14

Förr var det en Unix avdelning i forumet som täckte det behovet, den försvann nog i senaste höststädningen.

Har du frågor om Linux på mac finns det gott om erfarenhet i forumet.

Edit: Capeman han visst före medan jag funderade på formuleringen...

Jag var bara nyfiken, men som ni säger så de som kör detta sitter nog på mera kunskap och löser detta själv.

Får tacka för de vänliga svaren.

1
Bevaka tråden