Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver jag en router mellan vägguttag och Airport Express?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borlänge
  • 2012-05-20 10:35

Hej!
Jag har flyttat och i min lägenhet finns stadsnät, fiber från Borlänge Energi och T3 som bredbandsleverantör. Jag har en iMac, en PC med Win7 och en Samsung laser multiskrivare. Jag vill köra alla 3 trådlöst. Har tänkt att skaffa en AirPort Ex. Jag undra nu behöver jag en router mellan bb-uttaget och min APE?
MVH
/Kjell

Vad är en "Airport Ex"? Menar du Airport Extreme, eller Airport Express?

Varför skulle du behöva ytterligare en router? Airport Extreme och Express är routers.

Edit:
Tack moderator för rubrikändringen. Nu framgår det där också att det handlar om Express.

Senast redigerat 2012-05-20 12:59

Berätta gärna också vilken skrivar-modell det är, för att kunna få rätt tips till att köra trådlöst.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2012-05-20 10:41

Det skall naurlig vis vara AirPort Express
/Kjell

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2012-05-20 10:43

Skrivaren är Samsung SCX-3205W

Nätverkskabel från väggen till Airport Express. Sen är det bara att köra.

Använd Airport-verktyget i iMacen för att ställa in Airport Expressen och det trådlösa nätverket. Sen kan både iMacen, PCn och skrivaren ansluta till det trådlösa nätverket.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2012-05-20 10:47

Tack Jesper! /K

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-05-20 12:03

Jag skulle ändå förorda Extreme, eftersom den har fler finesser. Dessa kanske du inte behöver/ser behovet av nu, men om några månader, och då sitter du där med "fel" pryl, och måste byta i alla fall.

  • Avstängd
  • 2012-05-20 12:20
Ursprungligen av kenjon:

Jag skulle ändå förorda Extreme, eftersom den har fler finesser. Dessa kanske du inte behöver/ser behovet av nu, men om några månader, och då sitter du där med "fel" pryl, och måste byta i alla fall.

Sant, men expressen behöver ju inte ligga i en skrivbordslåda för det... iTunes/Airfoil-högtalare, mobilt WiFi etc...

1
Bevaka tråden