Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kom detta in i Safari?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-05-18 02:08

Nu på morgonen när jag loggade in på 99 dök den här grejen upp nere i högra hörnet i Safari. Har varit inne på andra siter och te[stat med="med" Chrome="Chrome" och="och" Firefox="Firefox" men="men" det="det" dyker="dyker" bara="bara" upp="upp" i="i" Safari.

[file="Safari.

[file" id="22602" key="mE8Q3MEKaD5MKNdp"/]

Hur får jag bort det här och hur kunde det komma in i datorn. Kör senaste Lion och Safari på en MBP. Bannern är från min Internetleverantör Globe som jag har via mobilen (iPhone) här på Filippinerna. Jag har ju sett sådant här på PC men trodde inte att det var möjligt att sådant kunde smyga sig in på en Mac.

Edit: Såg att det smugit sig in på min andra MBP också och då endast i Safari där med.

Senast redigerat 2012-05-18 08:07
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-05-18 02:49

Stängde av Java Script då försvann bannern. Om det är ett Script som körs hur får jag bort det?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-05-18 03:08

Alltså, det där har inget med Safari att göra direkt, utan med Globe. Och JavaScript som de verkar baka in i koden är ju körbart på såväl PC som Mac.

Problemet är att din internetleverantör verkar stoppa in reklam (eller vad det nu är) bland sidorna du surfar på. Jag skulle rekommendera en VPN. Internetleverantörer ska inte skjuta in sin egen kod i andras hemsidor, det där är snarast lite läskigt.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-05-18 03:12

Men varför dyker bannern bara upp i Safari?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-05-18 08:53
Ursprungligen av onnyt:

Men varför dyker bannern bara upp i Safari?

Förmodligen för att Safaris JavaScript motor i något avseende är mer tillåtande än både Firefox och Chromes dito. Ofta är ju inte det ett problem, men så är ju inte tanken heller att någon annan ska peta in kod i hemsidorna heller.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-05-18 03:52

Fick väck det med adblock men ändå lite spooky att operatörerna kan ta sig sådana friheter. Försökte först med RaptorVPN men den vill inte koppla upp sig genom iPhonen. Har kört det i mitt fasta bredband i Manila och där funkar det.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-05-18 09:30

Testade på windows 7 och där dök bannern upp i alla webläsare.

Hur kom detta in i Safari?

Byt leverantör då de inte är seriösa.

OT: var på Filippinerna är du?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-05-18 17:47

Tyvärr är Globe den enda leverantören med hyfsad fart i 3G-nätet. Tror inte ens att de andra operatörerna har obegränsad mobildata i sina nät. Det är ganska svajigt det mesta gällande mobiltelefoni och eldistribution. Strömavbrott varje dag enligt ett schema. Därför är det bäst med internet över mobilen. Globes master har nämligen egen elförsörjning så internet funkar mer eller mindre alltid för mig.

Just nu är jag på White Beach, Mindoro. Har varit här i tre månader och åker tillbaka till Manila om ca två veckor.

Hur kom detta in i Safari?

OT: jag har en del polare som jobbar i Manilla.
Därför undrade jag var du var och vilken leverantör du hade.

1
Bevaka tråden