Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Antivirus i Enterpriseklass

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hej!

Tänk er att några tusen Macar skall ha ett virusskydd i Enterpriseklass.

Kravet är att virusskyddet skall utgå från att det är Macar som skall skyddas och att vald programvara inte behöver stödja fler operativsystem än OS X. Vidare skall programvaran kunna hanteras via någon form av konsoll och helst köras på Windows Server 2008 eller som appliance i VMWare.

Någon som har erfarenhet? Vad rekommenderas?

Jag skulle säga inget virusskydd alls, men det är jag

Antivirus känns lite 1900-tal. Men bra säkerhetsgrejer behövs alltid, Products & Solutions - Comprehensive Security - SonicWALL, Inc.

Jag skulle i de flesta fall också säga "b'hövs ente" - precis som jag gjort i det aktuella fallet. Men det är ingen framkomlig väg gentemot de som bestämmer. Det SKALL finnas ett antivirusprogram på klienterna och en snygg manageringskonsoll på någon server.

Okej då, this is the shit isåfall oavsett plattform: Endpoint Protection | McAfee Products tillsammans med ePO.

I samband med att SCCM SP1 släpps kommer SC Endpoint Protection också för Mac. En lösning innehållande deployment, managering och skydd m.m. i en av de vanligaste Enterprisesituationerna där ute.

1
Bevaka tråden