Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grillning och WWDC-vaka i Umeå måndag 11 juni

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är mindre än en månad kvar till WWDC som börjar måndagen den 11 juni. Detta är också förslaget till datum för nästa träff.

Vi tänkte kolla hur intresset är bland er andra för en klassisk WWDC-kväll, dvs grillning + vaka tills videoströmmen kommer ut.

För att genomföra en sådan kväll behöver vi förslag på grillplats + tillgång till lokal för vakan. Härom året grillade vi på Gammlia och vakade i Bio Abelli på Museet, vi undersöker om det skulle gå i år, men vi tar gärna förslag på andra platser också.

Så, två frågor:

1) Vilka är på att träffas och grilla och vaka för WWDC på kvällen måndag 11 juni?

2) Har någon av er förslag/tillgång till bra lokal att nyttja?

Har även postat samma fråga på vår Facebook-sida.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-16 12:23

Det låter klart intressant. På senare år har ju strömmen faktiskt dykt upp i rimlig tid

Kanske det kanske. Inte omöjligt.

Bio Abelli är tyvärr stängd i samband med omfattande ombyggnationer av museet. Så vi behöver en plats. Det går förstås att grilla på Gammlia ändå, men smidigast är om vi har grillning i närheten av den lokal där vi ska vaka.

Plus att vi bör ha en backupplan ifall det är pissregnväder den kvällen.

Någon som har tillgång till någon vettig lokal på universitetet?

Vi har ju en lokal i brf:en, men den är ju inte speciellt jätteväl lämpad för videotittning... Ingen projektor, o s v. Dessutom kostar den pengar.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-21 10:26
Ursprungligen av staed:

Någon som har tillgång till någon vettig lokal på universitetet?

Vi har projektor, soffa, fåtöljer och kaffemaskin i labbet. Borde kunna funka att vara där som backup.

Det blev tyvärr inget av den lokalen som eventuellt var på gång (se ovan).

Ursprungligen av rhesus:

Vi har projektor, soffa, fåtöljer och kaffemaskin i labbet. Borde kunna funka att vara där som backup.

Det låter förträffligt.

Jag tror inte vi blir så många personer. Utifrån den här tråden har vi staed, rhesus, jag och kanske Leftrustle. På Facebook har det inte varit så mycket mer intresse heller. Jag ska pusha lite mera för att få fler att lämna besked.

Nu har jag skapat ett "event" på Facebook för detta: https://www.facebook.com/events/244921368940661/

Eventuellt är en lokal på gång, vi får veta om några dagar tror jag.

Jag är på.

Vakan blir hos rhesus i MIT-huset på universitetet. Det ryms 7-8 pers där och vi ser inte ut att bli fler än så, vi är bara en handfull som anmält oss.

Grillning blir någonstans i närheten, förmodligen är grillplatsen vid KBC den bästa, den som vi använt förut för några år sedan.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-25 12:55
Ursprungligen av Adrian B:

Vakan blir hos rhesus i MIT-huset på universitetet. Det ryms 7-8 pers där och vi ser inte ut att bli fler än så, vi är bara en handfull som anmält oss.

Grillning blir någonstans i närheten, förmodligen är grillplatsen vid KBC den bästa, den som vi använt förut för några år sedan.

En liten korrigering. Det ryms utan problem 20-30 personer men det finns bara sittplats i sofforna för 7-8. Resten måste sitta på vanliga stolar

Ursprungligen av rhesus:

En liten korrigering. Det ryms utan problem 20-30 personer men det finns bara sittplats i sofforna för 7-8. Resten måste sitta på vanliga stolar

Ah, desto bättre

Heh, detta blev mitt 20 000:e inlägg.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-05-25 12:59

Kommer.

Imorgon är det dags! Det är inte jättestadigt väder, men just nu säger prognosen upphåll imorgon kväll, så vi kan grilla som planerat. Grillplatsen vid KBC är den bästa va? (Visst finns den kvar? )

Det blir förmodligen lite ändrade planer vad gäller grillningen. Vi ser ut att bli ett rätt litet gäng och fixar grillningen på annat sätt. Därför är det viktigt att veta om någon fler funderar på att dyka upp, kontakta mig snarast i så fall.

Blir borta, sjuka barn och stressad fru...

Tack för en trevlig kväll igår! Vilket härligt väder vi fick dessutom. Och så en bra keynote, den där nya MacBook Pro är ju att dreggla efter och iOS 6 innehåller smått och gott. Kanske inga fantastiska nya revolutioner kring gränssnitt och inget TV-relaterat däremot.

Här är lite bilder:

Solen strålade alldeles förträffligt på altanen hemma hos mig.

En lagom liten stor skara nördar samlade för grillning och macsnack.

Markus vid grillen.

Efter grillning hos mig tog vi oss till MIT-huset på Campus där vi sjönk ner i sköna soffor och inväntade videoströmmen. Kvart över tio dök den äntligen upp och vi kunde börja se.

Intensivt intresse för keynoten blandades med snack och skämt. Precis som det ska vara på en WWDC-vaka.

Såg väldigt trevligt ut!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-06-12 23:20

Ingen behövde sitta på någon tråkig stol heller.

1
Bevaka tråden