Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Artikel: Den långa väntan på nya Macar

Tråden skapades och har fått 83 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-04-20 10:24

Tycker faktiskt att den svenska Appleköpguiden borde uppmärksammas mer än den görs.
Köp Mac, iPhone, iPod och iPad vid rätt tillfälle | Appleköpguiden

Ursprungligen av mattem:

Tycker faktiskt att den svenska Appleköpguiden borde uppmärksammas mer än den görs.
Köp Mac, iPhone, iPod och iPad vid rätt tillfälle | Appleköpguiden

Aldrig hört talas om, men bokmärkt nu.

Ursprungligen av mattem:

Tycker faktiskt att den svenska Appleköpguiden borde uppmärksammas mer än den görs.
Köp Mac, iPhone, iPod och iPad vid rätt tillfälle | Appleköpguiden

Kände inte till den heller. Tack för tipset! Väldigt tydlig och lätt att överblicka.

Det jag kan sakna från Buyer's Guide är länkarna till artiklar för varje release. Det är värdefullt för mig att kunna kolla in mera om vad som var nytt osv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-21 08:50

Det blir en ketchupeffekt.

"iPod classic har inte uppdaterats på 955 dagar, snittet är på 512 dagar. Troligen kommer det snart en uppdatering."

Ursprungligen av eskimo:

"iPod classic har inte uppdaterats på 955 dagar, snittet är på 512 dagar. Troligen kommer det snart en uppdatering."

En iPod touch med minst 128 GB skulle kunna ersätta dagens 160 GB iPod classic, men jag gillar att classic inte har alla andra funktioner som touchen har... en renodlad iPod på 256 GB med pekskärm vore trevligt. Men det är kanske inte så sannolikt att en sådan kommer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-04-21 16:18

Det måste vara nytt rekord i modern tid att en datormodell inte uppgraderats på 21 månader.

Ursprungligen av ibish:

Det måste vara nytt rekord i modern tid att en datormodell inte uppgraderats på 21 månader.

Jag tycker att det är mäktigt att min fyra år gamla mac pro fortfarande piskar rumpa med alla datorer jag jämför den med. Vill ha en ny bara för att jag vill ha en ÄNNU mäktigare

Ursprungligen av akerstrom:

Jag tycker att det är mäktigt att min fyra år gamla mac pro fortfarande piskar rumpa med alla datorer jag jämför den med. Vill ha en ny bara för att jag vill ha en ÄNNU mäktigare

Jag har en Mac Pro från 2006, visserligen med uppgraderat grafik kort, men den duger fortfarande. Använder en 22' Cinema Display (har en 27a också) till den som är tolv (12) år gammal. Lite synd att den inte kommer att stödjas i nästa stora OS uppgradering, men den duger ett eller två år till och sju år har jag aldrig använt en Windows PC,

Jag önskar ju främst en ny Macbook Air med 4GB som standard och möjligheten att utöka till 8GB.

ge mig 15" mba!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-14 21:13

Jag läste detta tidigare idag. Är det inte märkligt att MBP:n får så pass mycket högre poäng på minnestesterna än vad iMac:en får? Det är ju samma minnesmoduler som sitter i dem båda, att sedan MBP:n har dubbla mängden ska väl inte spela någon roll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-14 21:50

Hardmac spekulerar i att nya MBP kommer att skippa optisk spelare, Ethernet och FW800.
Hardmac.com : Le "Macbidouille" in English - Future MacBook Pro: Thinner, Lighter, with Retina HD but without Ethernet and Firewire

Har inga problem med detta egentligen. Kommer göra ont i början tills det finns tillräckligt med TB-enheter på marknaden. Skulle gärna se en dockenhet med alla portar som tillval.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-14 22:20

Jag är definitivt inte redo att släppa Ethernet porten på en Macbook Pro. Om det inte kommer lösningar via TB isåfall. Finns fortfarande gånger när man får ett behov av kabel. Jag har inte chans att "rädda" mitt internet här hemma de gånger som min Time Capsule flippar ur, utan att använda kabel. Att föra över en hel time-machine kopia via wifi tycker jag är helt värdelöst. Tar alldeles för lång tid.

Visst hade man kunnat få till ett fungerande 300 Mbits wifi så kanske det hade varit lättare, men med för mycket Wifi-prylar som inte klarar det samt att jag aldrig lyckat uppnå den hastigheten i verkligheten, så går det inte.

Kontentan är att jag känner mig bekväm med Macbook Pron som den är idag, för när "dagens teknik" fallerar så kan man lösa det med en MBP. Hur lyckas man konfigurera en Router (icke apple) första gången med en Macbook Air?

vad är problemet med en vanlig usb-ethernetadapter?

Ursprungligen av ilPadrino:

vad är problemet med en vanlig usb-ethernetadapter?

Dåligt med gigabit-farter där... Men en TB adapter för 599 kr lär nog Apple sälja.

Ursprungligen av ilPadrino:

vad är problemet med en vanlig usb-ethernetadapter?

Man hittar den aldrig när man behöver den. Annars funkar den hur bra som helst.

Om vi nu får se USB 3 i en Mac kan en adapter teoretiskt klara även gigabit ethernet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-14 23:44

En adapter med TB som port på ena sidan som delar sig till ett Ethernet uttag och en FW800. Då är problemet löst. Det kommer att komma, antingen från Apple eller någon annan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-15 10:40

Rykten säger att retina även ska komma till iMac.
Retina Displays Also Coming to Next-Generation iMac? - Mac Rumors

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-15 12:55

Det låter inte helt fel med retina i MBP, hoppas det stämmer. Vad gäller Ethernet i bärbart så tycker jag det är helt rätt att ta bort det till förmån för en mer slimmad MBP. SSD som standard precis som i MBA känns rimligt, förhoppningsvis ryker även DVD-enheten.

  • Avstängd
  • 2012-05-15 12:59
Ursprungligen av stile:

Det låter inte helt fel med retina i MBP, hoppas det stämmer. Vad gäller Ethernet i bärbart så tycker jag det är helt rätt att ta bort det till förmån för en mer slimmad MBP. SSD som standard precis som i MBA känns rimligt, förhoppningsvis ryker även DVD-enheten.

Tycker nog bägge ska vara kvar... inte överallt som det finns WiFi, och dom som vill rippa behöver ju en DVD/BluRay likt förbannat...
Inga problem för mig som har massor med alternativ, men dom som köper för första gången kan nog bli lite snopna

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-15 14:25
Ursprungligen av LaHe:

Tycker nog bägge ska vara kvar... inte överallt som det finns WiFi, och dom som vill rippa behöver ju en DVD/BluRay likt förbannat...
Inga problem för mig som har massor med alternativ, men dom som köper för första gången kan nog bli lite snopna

Fast då kan man köpa en extern DVD som till MBA tänker jag

WWDC 2012: Retina MacBook Pro

Det verkar som Apple gjort en kontrollerad läka och släppt "info" till "vissa" reportrar att WWDC 2012 kommer handla om en ny MacBook Pro utan Superdrive, tunnare design, större / kraftfullare batteri och Retina skärm !

Bloomberg reiterates: Apple to unveil new, thinner MacBook Pro at WWDC | 9to5Mac | Apple Intelligence

Yes!

Vad lämpligt då min mbp 2010 börjar bli lite trött Hoppas bara att 13" på Ivy Bridge (Tror inte det dock).

Ursprungligen av barbapappa_86:

Yes!

Vad lämpligt då min mbp 2010 börjar bli lite trött Hoppas bara att 13" på Ivy Bridge (Tror inte det dock).

13" får Ivy Bridge på något sätt. Antingen en dual core som släpps senare, eller en quad core.

Det finns Ivy Bridge-quads med 35W TDP, vilket är samma som dagens dual core Sandy Bridge har i MacBook Pro 13". Det är alltså möjligt att 13" Pro får en quad core.

frågan är hur bra batteri tiden blir när MBP får en Retina skärm ... högre upplösning och en
dubblering av pixlarna kräver ju ännu mer ström att driva ....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-15 13:49

Kan vi inte slå ihop den här tråden med den som fanns innan så allt snack förs på samma ställe?
http://www.99.se/nyhetskommentarer/294734-artikel-langa-vantan-pa-nya-macar-3.html#post2073250

tittar man på Intel® Core

så är det väl högst möjligt att dessa nya MBP också kommer stödja upp till 32 GB RAM

alltså summerat ..

värsting MPB blir

- Retina Display
- Core i7 8M Cache 3.4 Ghz
- 32 GB RAM
- 1 TB SSD
- Gigabit Wifi 802.11ac
- Bluetooth 4.0

pris 41.995 kr ????

Bevaka tråden