Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac apps vs iOS apps

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • 2012-05-13 10:11

Har jag drömt eller sades det inte på en WWDC eller keynote, att köpte man en app för någon av OS:ena så skulle det även gälla för det andra, dvs gratis att ladda ner för alla enheter?

Ursprungligen av LaHe:

Har jag drömt eller...

Ja, det har du nog.

iOS/iTunes App Store och Mac App Store är två skilda butiker. Om du köper en app i den ena butiken, så får du inte automatiskt tillgång till motsvarande app i den andra butiken.

Det är väl möjligt att det finns någon enstaka app som har en sådan licens-modell, men det gäller inte generellt.

  • Avstängd
  • 2012-05-13 10:27

Ok... drömmer rätt mycket nuförtiden verkar det som

  • Medlem
  • Prag
  • 2012-05-13 12:48

Jag tror det du menar är att om du köper angry birds till din iPhone så får du det till din iPad också. men inte till din PC

  • Avstängd
  • 2012-05-13 13:05
Ursprungligen av iMikee:

Jag tror det du menar är att om du köper angry birds till din iPhone så får du det till din iPad också. men inte till din PC

Mellan iEnheter visste jag redan men fick för mig det gällde Mac också, vilket inte är fallet...

  • Medlem
  • Prag
  • 2012-05-16 17:25
Ursprungligen av LaHe:

Mellan iEnheter visste jag redan men fick för mig det gällde Mac också, vilket inte är fallet...

förstog nästan det, topic var specificerat också men tänkte vara övertydlig om så inte var fallet. hade du inte vetat så hade du kanske kännt dig dum och det vill man ju inte nu känner jag mig dum istället

  • Avstängd
  • 2012-05-16 18:46
Ursprungligen av iMikee:

förstog nästan det, topic var specificerat också men tänkte vara övertydlig om så inte var fallet. hade du inte vetat så hade du kanske kännt dig dum och det vill man ju inte nu känner jag mig dum istället

Haha, ingen anledning till att känna sig dum... dom man inte känner har man ju ingen aning om vad dom vet/kan

Ursprungligen av LaHe:

Mellan iEnheter visste jag redan men fick för mig det gällde Mac också, vilket inte är fallet...

Finns dock en del bolag som löser det på så vis ändå.

Exempelvis finns programmet på såväl iOS som OSX och t ex Appen är då gratis, OSX-programmet kostar.
Det kan även vara tvärtom, iOS-appen kostar, men Programmet kostar INTE.

Kruxet är ju bara hitta ngt program som passar på båda plattformarna...

Senast redigerat 2012-05-16 21:47
  • Avstängd
  • 2012-05-16 21:41
Ursprungligen av Goflorp:

Finns dock en del bolag som löser det på så vis ändå.

Exempelvis finns programmet på såväl iOS som OSX och t ex Appen är då gratis, OSX-programmet kostar.
Det kan även vara tvärtom, iOS-appen kostar, men Programmet kostar.

Kruxet är ju bara hitta ngt program som passar på båda plattformarna...

Det är inte svårt att hitta program för båda men hitta där man köper endast det dyraste alternativet och får dom andra gratis är svårare, tänker på tex iWork, hade Mac serien men kosta ändå 75:-x3 för att få dom till iOS, 1Password likaså... plus en massa andra

...sen tror jag du glömde ett inte där också

1
Bevaka tråden