Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iweb på pc eller alternativ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjo!

Jag hade en macbook pro som gick i golvet.... På den fanns iweb som jag använde flitigt. Nu har jag bara råd med en pc för tillfället och vet inte vad jag ska ta mig till. iweb gissar jag inte finns för pc? Vad gör man då??? Finns det nåt alternativ till iweb som funkar bra för windows 7??? Jag hatar pc men har liksom inte nåt val just nu. I dagsläget kan jag inte uppdatera min hemsida alls. Jag var så nöjd med iweb.... suck! Är det nån där ute som kan komma upp med en bra idé så att jag återigen kan jobba med min hemsida UTAN programering... Jag börjar bli desperat. Tack!:cool:

Ett Mac-forum är kanske inte bästa platsen för att söka tips på Windows-program, så jag försöker vända lite på frågeställningen i stället...

Ursprungligen av domestic_brain:

...hade en macbook pro som gick i golvet...

Hemförsäkring? Har du kollat med ditt försäkringsbolag?

Ursprungligen av domestic_brain:

...Jag hatar pc men har liksom inte nåt val just nu...

Jo, ett annat alternativ finns - att köpa en begagnad Mac i stället.

Ursprungligen av domestic_brain:

...Nu har jag bara råd med en pc för tillfället...

Om man går över till PC, så tillkommer ju kostnaden för att ersätta alla program som man redan har i Macen. Så jag förstår inte hur en övergång till PC skulle kunna bli mycket billigare...

Senast redigerat 2012-05-12 12:07

Men om du trots allt vill söka alternativ till iWeb, så skulle jag nog titta på Adobe Muse.

Create a website without writing code | Adobe Muse

iWeb kör sitt eget "hittepå"-html (och otroligt icke-optimerat, kanske en anledning till att Apple gett upp iWeb) så att hitta något som fungerar klockrent med sidor gjorda med iWeb vet jag inte om det finns.

Det finns några trådar här på forumet om det, gör en sökning enligt http://www.google.se/search?ie=UTF-8&q=iweb+alternativ+site%3A99.se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-15 10:39

Det bästa vore ju såklart att våga sig på att titta under huven och kolla in HTML, det är inte särskilt avancerat.

Men om inte det lockar så föreslår jag Dreamweaver. Det känns som den mest acceptabla WYSIWYG-editorn och den har ju hängt med ett tag och finns för både Mac & PC så tid investerad i DW har du glädje av även i framtida miljöer och sammanhang.

Som någon tidigare var inne på skapar iWeb riktigt dålig htmlkod. Med Dreamweaver är det iaf teoretiskt möjligt att producera bra kod

Ursprungligen av snigel1:

Det bästa vore ju såklart att våga sig på att titta under huven och kolla in HTML, det är inte särskilt avancerat.

Men om inte det lockar så föreslår jag Dreamweaver. Det känns som den mest acceptabla WYSIWYG-editorn och den har ju hängt med ett tag och finns för både Mac & PC så tid investerad i DW har du glädje av även i framtida miljöer och sammanhang.

Som någon tidigare var inne på skapar iWeb riktigt dålig htmlkod. Med Dreamweaver är det iaf teoretiskt möjligt att producera bra kod

Dreamweaver kostar ungefär lika mycket som en Mac ska sägas.

Visual Web Deveoper Express är gratis och ska tydligen ha ett WYSIWYG-läge, dock aldrig provat det och skulle också rekommendera att du istället bekantade dig med att skriva HTML för hand.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-05-22 21:32

Är du student finns studentrabatt hos både Mac och Adobe.
För övrigt instämmer jag om att en begagnad Mac är ett bra alternativ.

1
Bevaka tråden