Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bytte mail på iCloud, inget syns på Macen längre...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Bytte för ett tag sedan mail på mitt iCloudkonto, och bytte även på Macen till rätt mail...
Men nu får jag inte längre kontakter till adressboken eller ser kalendrarna mina som jag har i iPhonen.

Hur löser jag detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-11 17:08

Bytte du från en me.com adress till en annan? Då är det för att dina adresser och kalendrar ligger kopplade till din email/Apple_ID. Skapar du ett nytt konto så finns det naturligt nog inga kalendrar eller adresser på det kontot. Logga in på ditt gamla konto och exportera adresser och kalendrar och importera på ditt nya konto.

Nix, hade det kopplat till en annan mail som jag har, till en annan mail som är kopplad till en av mina domäner.

Vart ska jag logga in och exportera då om det inte är en .me.

Ursprungligen av g0tr00t:

Nix, hade det kopplat till en annan mail som jag har, till en annan mail som är kopplad till en av mina domäner.

Vart ska jag logga in och exportera då om det inte är en .me.

På den mailen som du hade tidigare innan du bytte?

Ursprungligen av keptang:

På den mailen som du hade tidigare innan du bytte?

Jo det fattar jag väl, men vars ska jag logga in då?

Bytte mail på iCloud, inget syns på Macen längre...

https://www.icloud.com/iphone_welcome/

Tippar på att det är denna adressen du menar?

Bytte mail på iCloud, inget syns på Macen längre...

Oj fick med iPhone länken,
iCloud.com

Nix, försöker logga in med det gamla kontot, och det finns liksom inte kvar...
Fast då jag loggar in med nya kontot på iCloud, så finns allt där. Men inte på Macen... =/

Det löste sig för mig efter ett tag...

Loggade in på iCloud, allt finns där. Avbockar kalender och kontakter i iCloud på Macen. Kryssar i dem igen, efter denna trigger så fungerar allt nu igen.

1
Bevaka tråden