Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vänta på bärbar G5?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2003-07-02 14:03

Ska man vänta på en bärbar G5:a om man bestämt sig för en ny bärbar, har förstått det som att det kommer att vara svårt att lyckas kyla processorn på så liten yta eller har Apple nån mobil-lösning?

Ska ha mig en 17', men vet inte om det är läge att vänta på en uppdatering eller om jag ska satsa snart?

nån som har koll?

  • Medlem
  • 2003-07-02 14:04

Om man tittar på G5:ans enorma flänsar så får man iaf ett hum om hur lång tid det kan ta.;)

Även om inte G5 kommer till PB nu så tror jag att de kommer att uppdateras snart, typ på Macworld CreativePro Conference & Expo. :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2003-07-02 18:17

Jag hoppas på att på att powerbooken får G5 innan året är slut. Annars kan jag inte tycka att det har varit "year of the notebook".

Allt snack om att G5 skulle dra mindre ström än G4, var det ingen sanning i det? Hur kan de annars avge så mycket värme? Kan det inte bara vara så att Apple ville försäkra sig om att det inte skulle bli en ny vindtunnel?

Jag tror inte vi får se G5 i powerbook för äns tidigast våren 2004. Däremot tror jag att den omtalade "surfplattan" från apple kommer innan årets slut. 15" touchskärm, och allt vad det var.

För övrigt har MacRumors.com en liten snutt om att apple aktivt letar efter tillverkare av bränsleceller, antagligen för att använda dessa i sina PB och iBook. Hoppas kan man ju iallafall.

  • Medlem
  • 2003-07-02 20:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Brandon
Ska ha mig en 17', men vet inte om det är läge att vänta på en uppdatering eller om jag ska satsa snart?

17 fots PowerBooken kan dröja. Men när den kommer ska jag ha en också!

Krävs det C-kort för att köra 17-fotaren...?

  • Medlem
  • 2003-07-02 21:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av melfunko
Jag tror inte vi får se G5 i powerbook för äns tidigast våren 2004. Däremot tror jag att den omtalade "surfplattan" från apple kommer innan årets slut. 15" touchskärm, och allt vad det var.

För övrigt har MacRumors.com en liten snutt om att apple aktivt letar efter tillverkare av bränsleceller, antagligen för att använda dessa i sina PB och iBook. Hoppas kan man ju iallafall.

Usch, hoppas det inte blir touchskärm!:rolleyes:

Bränsleceller? Vätgas då eller...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Nilsson
Jag hoppas på att på att powerbooken får G5 innan året är slut. Annars kan jag inte tycka att det har varit "year of the notebook".

Jag tror inte det kommer någon bärbar G5 i år. MacBidouille, som var först med G5 på WWDC, hävdar bestämt att det kommer tidigast 2004.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Nilsson
Allt snack om att G5 skulle dra mindre ström än G4, var det ingen sanning i det? Hur kan de annars avge så mycket värme? Kan det inte bara vara så att Apple ville försäkra sig om att det inte skulle bli en ny vindtunnel?

Det som var sagt innan var att framförallt de lägre klockfrekvenserna (typ lägre än 1,6 GHz) skulle ha liten strömförbrukning. Men det kanske inte stämde i praktiken? Jag tror dock att de feta kylflänsarna faktiskt kan vara för att få en tyst dator, alltså för att undvika en ny vindtunnel, precis som du skriver. Genom att driva luften sakta genom datorn såsom det nya skalet är designat kanske det krävs ovanligt feta kylflänsar?

1
Bevaka tråden