Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Multipla index i InDesign - går det?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om någon har en lösning för att göra index för olika språklager i InDesign?
Det handlar om ett dokument med 11 olika språkversioner i 11 olika lager.
Vill kunna göra ett index för varje språk, men jag hittar ingen lösning på det i InDesign.
Någon som vet???

Jag saknar även möjligheten att ha flera index (författarindex, sakindex och ställindex)
Min lösning är att jag använder lägger till @ före ordet i sortera listan för saker som skall in i sakindexet och • för det som skall till ställindexet.
När jag indexeras klart kopierar jag samtliga ord som är sorterade under @ och klistrar i ett nytt dokument. Motsvarande sak gör jag med det som skall i ställindexet.
Lite pilljobb, men det funkar!

Jag hade hoppats att InDesign CS 6 stöd för multipla index som många frågat efter, men nej!

Nej det går inte. Däremot kan man kanske bygga sitt eget "index" genom att i stället använda funktionen för innehållsförteckning och/eller listor.

Likaså går det självfallet att göra scripts som bygger index, men det är klar överkurs för de flesta.

1
Bevaka tråden