Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bifoga bilder i inlägg från iPad funkar inte

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inget av de "verktyg" som forumet använder sig av när man vill bifoga bilder i ett inlägg med bilder från iPad'en, funkar med iPad.

Jag har testat knappen till vänster om "filmremsan" som ses här ovan när jag skriver detta inlägg, samt knappen en bit ner på sidan som säger "bifoga bilder..."

I båda fallen möts jag av en utgråad knapp för bildvalet. Är detta något som är prio att fixa, går det att fixa?

Om du kör via webben så är det kört eftersom du inte kommer åt fotobiblioteket från Safari.

Ursprungligen av BlackSmp:

Om du kör via webben så är det kört eftersom du inte kommer åt fotobiblioteket från Safari.

så du menar att begränsningen ligger i Safari för iPad? Har inte testat 99 appen på iPad'en, funkar det bättre? Har för mig att den är "fyra nyanser av brunt" men det var å andra sidan ett tag sedan jag körde den på min iPod

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

så du menar att begränsningen ligger i Safari för iPad? Har inte testat 99 appen på iPad'en, funkar det bättre? Har för mig att den är "fyra nyanser av brunt" men det var å andra sidan ett tag sedan jag körde den på min iPod

Skulle nog säga att det är en begränsning i operativsystemet. Mig veterligen så får inte webbsidor anropa appen Bilder i iOS, så det sitter inte i Safari eller webbsidan.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Skulle nog säga att det är en begränsning i operativsystemet. Mig veterligen så får inte webbsidor anropa appen Bilder i iOS, så det sitter inte i Safari eller webbsidan.

Exakt. Det är lite störande men går att komma runt med en jobbig workaround som inte är värt besväret mer än som en akademisk övning.

  • Ta ditt foto

  • Öppna Dropboxappen, för över fotot till Public på din Dropboxkatalog

  • Kopiera länken till fotot

  • Öppna Safari

  • Skriv ditt meddelande, använd fotolänken

Jag har gjort det någon gång för att se att det gick men det är alldels för jobbigt för att användas dagligen

Sidonot: Dropbox är riktigt smidigt, jag använder alla mina 9 gratisgigabyte till mycket:)

Edit: Jag har i alla fall för mig att det var så där som jag gjorde när jag lyckades att publicera en bild på 99 direkt på Ipaden men jag kan minnas fel på detaljerna

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-05-08 12:18

Använd Tapatalk så kan du bifoga bilder.

Ursprungligen av lappen71:

Använd Tapatalk så kan du bifoga bilder.

Inte prio att betala 20-40 spänn för att kunna bifoga bilder i foruminlägg...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-05-08 12:56
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Inte prio att betala 20-40 spänn för att kunna bifoga bilder i foruminlägg...

Eller så använder man Photobucket (om det är en bild man själv tagit)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-05-08 14:07
Ursprungligen av lappen71:

Använd Tapatalk så kan du bifoga bilder.

99.se stödjer inte Tapatalk.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-05-09 00:42
Ursprungligen av joakimo:

99.se stödjer inte Tapatalk.

Varför inte det när Tapatalk är skrivet för Vbulletin?

Ursprungligen av frazze:

Varför inte det när Tapatalk är skrivet för Vbulletin?

Frågan har lyfts flera gånger på 99.se, t ex här:

http://www.99.se/feedback/273125-tapatalk.html

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-05-09 01:40
Ursprungligen av Capeman:

Frågan har lyfts flera gånger på 99.se, t ex här:

http://www.99.se/feedback/273125-tapatalk.html

Som är en stängd tråd...

Ursprungligen av frazze:

Som är en stängd tråd...

Det var bara ett exempel...

Bifoga bilder i inlägg från iPad funkar inte

Med opera mini kan du ladda upp bilder från iPhone/iPad.

1
Bevaka tråden