Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ominstallation av programvara på gammal imac g4

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Partille
  • 2012-05-05 18:00

Har installerat osx, men när jag fösöker köra den första " återskapa program skivan" så vill det sig inte längre. Jag klickar på software restore pkg, och det reagerar på mitt försök att öppna det, men sen händer inget mer.

När jag går in och tittar på paketets innehåll, och klickar på en fil som heter Archive.pax.gz så kommer det öpp ett fönster som meddelar att " The disk with your preferred destination folder is currently locked. " Error 46

Det skulle vara fint med litet rådgivning om hur jag kan komma vidare

Vilken dator har du?
Vilken version av Mac OS X försöker du installera?
Installerar du på en formatterad hårddisk?

Förklara mer ditt tillvägagångssätt steg-för-steg för att installera Mac OS X och ominstallationen av programvara som du nämner.

  • Medlem
  • Partille
  • 2012-05-05 18:23

Det är datorn som ser ut som en halv boll med en stång som skärmen sitter på, OS versionen är 10.1.2 och jag installerade OS X från cd:n

  • Medlem
  • Partille
  • 2012-05-05 18:39

inte säker på om det där om formatering, men har för mig jag valde att radera det gamla på skivan, och jag valde nå´t som gör det möjligt att installera både OS X 10.1.2 och OS 9

Och OS X- och programåterställningsskivan hör till den datorn? De kommer inte från någon annan modell?

1
Bevaka tråden