Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte uppdatera Leopard-installation

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker skrämma liv i en gammal PowerBook G4 1,25 GHz för att ha som presentationsdator. Den levererades en gång i tiden med 10.3. Den har just nu 10.5.6 och den vill inte vakna ur vila, så jag tänkte uppdatera till 10.5.8 och se om det blir bättre.

Programuppdatering indikerar att det finns uppdateringar att hämta och installera, men när jag försöker får jag bara det kryptiska meddelandet "Flera uppdateringar kunde inte sparas". När jag letar reda på uppdateringen på Apples hemsida och laddar ner den för att föröka uppdatera den vägen, får jag det irriterande meddelandet "Du kan inte installera OS X uppdateringen på den här volymen. Volymen uppfyller inte kraven för uppdateringen." Men när jag kontrollerar i MacTracker, så anges 10.5.8 som den sista tekniskt möjliga systemversionen.

Jaha, och ... ? Någon som kan peka mig i rätt riktning?

Är hårddisken full?

Det var min första tanke, men det är gott om plats.

Ursprungligen av leonardo:

...laddar ner den för att föröka uppdatera den vägen, får jag det irriterande meddelandet "Du kan inte installera OS X uppdateringen på den här volymen. Volymen uppfyller inte kraven för uppdateringen...

För att "hoppa" direkt från 10.5.6 till 10.5.8 så måste du ha en s.k. Combo-uppdatering. Är det Combo-uppdateringen du har laddat ner?

Mac OS X 10.5.8 Combo Update

Om det är den "vanliga" 10.5.8-uppdateringen du har laddat ner, så måste man ha 10.5.7 annars funkar det inte, och då får du nog det felmeddelandet.

Om jag skulle "skrämma liv" i en gammal dator, så hade jag gjort en helt ny installation av systemet.

Eftersom du tydligen inte kan installera uppdateringarna den vanliga vägen, så är systemet uppenbarligen inte helt friskt. Det kan hjälpa med Combo-uppdateringen, men jag hade nog börjat om från början och kört in ett fräscht system i stället.

Jag inbillade mig att det var combon jag drog ner, men när jag kollade närmare var det inte det. Jag gör om - och gör rätt.

Återkommer.

Nix - testade combon med gott resultat, men när installationen sedan kollar efter fler uppdateringar, återkommer problemet. Sopar ut allt och börjar om.

1
Bevaka tråden