Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför stängdes min tråd?

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-02 22:37

Jag har en liten fråga här...sedan när går vi in och låser trådar för att någon tycker att diskussionen är tjatig? Det har aldrig skett, inte heller ska de låsas. När diskussionen inte längre är intressant för de som läser tråden så slutas det skrivas i den, så fungerar ett forum. Givetvis tänker jag nu främst på Kullander-tråden men min poäng är generell. Om jag nu t ex skulle få ett svar från Apple gällande Kullander, eller någon action från Kullander själv, var presenterar jag då den informationen? Tråden är just låst nu.

Kom igen, var har detta agerande kommit ifrån? Att låsa en tråd för att någon upplever den som tjatig, det är ju helt skruvat. I allmänhet av en moderator, i synnerhet av en forumvärd.

Ursprungligen av zinned:

Jag har en liten fråga här...sedan när går vi in och låser trådar för att någon tycker att diskussionen är tjatig? Det har aldrig skett, inte heller ska de låsas. När diskussionen inte längre är intressant för de som läser tråden så slutas det skrivas i den, så fungerar ett forum. Givetvis tänker jag nu främst på Kullander-tråden men min poäng är generell. Om jag nu t ex skulle få ett svar från Apple gällande Kullander, eller någon action från Kullander själv, var presenterar jag då den informationen? Tråden är just låst nu.

Kom igen, var har detta agerande kommit ifrån? Att låsa en tråd för att någon upplever den som tjatig, det är ju helt skruvat. I allmänhet av en moderator, i synnerhet av en forumvärd.

Håller tyvärr inte med dig alls här. Har låst många trådar för att de går på rundgång och hade inte keptang hunnit före mig så hade jag låst den själv. Den blev helt meningslös och det enda resultatet som fanns kvar var personangrepp - och det hängde i luften, eller hur? Klockren moderering tycker jag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-02 23:07
Ursprungligen av Capeman:

Håller tyvärr inte med dig alls här. Har låst många trådar för att de går på rundgång och hade inte keptang hunnit före mig så hade jag låst den själv. Den blev helt meningslös och det enda resultatet som fanns kvar var personangrepp - och det hängde i luften, eller hur? Klockren moderering tycker jag.

Helt seriöst, det förstår jag faktiskt inte alls. Att låsa en tråd som har massa inlägg som bryter mot reglerna, no problem. Men att låsa en tråd där diskussion förs och på ett ämne där mycket mer information kan tillkomma framöver? Absolut inte. I vilket syfte låses den? Ingen tjänar på det. Det sades att den skulle vara tjatig men so what? Då låter man ju bara bli att läsa i den. En moderator har inte till uppgift att stänga trådar för stängandets skull, inte heller har han till uppgift att avgöra vad som är intressant att diskutera eller inte. Om trådens inlägg till största delen inte håller sig inom forumet regelverk så köper jag det, skulle några få inlägg gå utanför så editerar man eller tar bort inlägg.

Att låsa en tråd på dessa grunder är inte bara felaktigt utan direkt kontraproduktivt, speciellt mot ett forums grundsyfte - att föra diskussion.

Ok, let's agree to disagree, som de engelskspråkiga säger. Jag har gett anledningarna, du håller inte med. Så blir det ibland. Om du mot förmodan skulle få en respons från Kullander eller Apple som du vill meddela omvärlden så går det utmärkt att säga till någon av forumvärdarna så öppnar vi tråden igen - då finns det ju något nytt att diskutera.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-03 07:29

Fine, let's agree to disagree.

Men jag har inte fått svar på min fråga, varför låstes den? Den kan ju inte låsas för något som ännu inte har skrivits så vad var anledningen?

Ursprungligen av zinned:

Fine, let's agree to disagree.

Men jag har inte fått svar på min fråga, varför låstes den? Den kan ju inte låsas för något som ännu inte har skrivits så vad var anledningen?

Se Capemans svar #2. Det är faktiskt vad du söker i fråga om varför.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-03 09:29
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Se Capemans svar #2. Det är faktiskt vad du söker i fråga om varför.

Nej, det är ingen anledning. Huruvida en tråd är meningslös eller ej är upp till läsaren att avgöra, i vilket fall som helst så är det inget skäl till låsning. Personangrepp fanns inte i tråden mer än en rad som tolkades som sådant och inlägget editerades då, så detta är heller ingen anledning till låsning då det inte existerade.

Jo jag skrev anledningen i mitt första inlägg. Det går visst att stänga trådar i förebyggande syfte. Det fanns inget mer att diskutera i tråden och ni var i princip bara fyra personer kvar som satt och snurrade samma argument runt, runt, utan att komma någon vart. Nästa steg, som låg väldigt nära till hands, var att börja hoppa på varandra istället. I förebyggande syfte låstes tråden. Tillkommer något nytt är det bara att skicka ett PM till någon av oss så låser vi upp tråden.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-05-03 10:15
Ursprungligen av Capeman:

Jo jag skrev anledningen i mitt första inlägg. Det går visst att stänga trådar i förebyggande syfte. Det fanns inget mer att diskutera i tråden och ni var i princip bara fyra personer kvar som satt och snurrade samma argument runt, runt, utan att komma någon vart. Nästa steg, som låg väldigt nära till hands, var att börja hoppa på varandra istället. I förebyggande syfte låstes tråden. Tillkommer något nytt är det bara att skicka ett PM till någon av oss så låser vi upp tråden.

Jag har inte läst den aktuella tråden i fråga, men generellt tycker jag det är anmärkningsvärt att en tråd låses "i förebyggande syfte" eller för att den är ointressant. Ett forum är en plats för diskussion, oavsett om diskussionen innefattar 4 eller 400 personer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-03 11:00
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Zinned, du får nog vara nöjd med att ha fått framföra lite kritik mot Kullanders kundhantering. Mer än så ska man nog tyvärr inte förvänta sig. Det enklaste sättet att påverka är nog att "let our feet do the talking", dvs gå någon annanstans med våra inköp och serviceärenden i framtiden.

Å fjärde sidan:

Det kan komma mer information, både från mig OCH från andra, i ämnet. Det finns massor av anledningar till att just denna tråden inte skulle stängas. Sedan att stänga en tråd i preventivt syfte är i min värld

Ja, våra fötter kommer definitivt göra sitt...Kullander kommer aldrig att få pengar från mig igen och inte heller från flera andra. Dock tycker jag det fortfarande är direkt felaktig hantering av själva tråden, det säger jag också med egen hyfsat diger erfarenhet av moderering så enbart lekman är jag inte

Ursprungligen av zMac:

Jag har inte läst den aktuella tråden i fråga, men generellt tycker jag det är anmärkningsvärt att en tråd låses "i förebyggande syfte" eller för att den är ointressant. Ett forum är en plats för diskussion, oavsett om diskussionen innefattar 4 eller 400 personer.

Det är precis detta jag menar. På pricken.

Ursprungligen av zinned:

...Det kan komma mer information, både från mig OCH från andra, i ämnet....

Då kontaktar man moderatorerna, lämpligen via en rapportering, och ber dem öppna tråden igen.

Vilket Capeman redan påpekat i inlägg #4.

Ursprungligen av Capeman:

...Det fanns inget mer att diskutera i tråden och ni var i princip bara fyra personer kvar som satt och snurrade samma...

Här håller jag faktiskt med zMac och Zinned om att det där är dåliga argument.

Att det bara är 4 personer som diskuterar är inget argument alls. I så fall får man stänga hälften av trådarna här.

Att det inte fanns mer att diskutera är ett tveksamt argument.

Att man är rädd för att personangrepp är nästa steg - det är ett bättre argument. Det kan jag köpa. När man som moderator känner att det hänger i luften, så är det oftast bättre att stänga innan det hinner spåra ur.

Det är en bedömningsfråga, och det är svårt, och jag har själv suttit i ungefär samma sits några gånger. Men eftersom stängningen inte är oåterkallelig, så är det nog ändå bättre att stänga, för att eventuellt öppna igen om det framkommer något nytt.

Så även om jag i princip håller med om stängningen, så är några av argumenten bakom stängningen högst tveksamma.

Å ena sidan:
En tråd kan mycket väl stängas i förebyggande syfte. Man kan som moderator ana att tråden kommer att spåra ur på något sätt, och då vill man slippa städa i den röran som komma skall.

Å andra sidan:
Efter många sidors rundgång, så tyckte jag faktiskt att tråden artade sig lite på slutet när vissa polletter äntligen trillade ner.
Av den anledningen är stängningen lite onödig.

Å tredje sidan:
Men med tanke på...
...att det sedan länge var klargjort att Kullander själva inte tänkte skriva mer i tråden.
...att vissa skribenter gjorde att risken för mer rundgång kvarstod (på den fronten har jag vissa konspiratoriska farhågor om samröre med Kullander, men tänker inte gå in mer på det)
...så hade nog tråden inte kunnat komma mycket längre än vad den redan gjort.

Summa summarum... så får jag nog som gammal moderator ändå hålla med om stängningen.

Zinned, du får nog vara nöjd med att ha fått framföra lite kritik mot Kullanders kundhantering. Mer än så ska man nog tyvärr inte förvänta sig. Det enklaste sättet att påverka är nog att "let our feet do the talking", dvs gå någon annanstans med våra inköp och serviceärenden i framtiden.

Senast redigerat 2012-05-03 10:26

Tillkommer något nytt och viktigt kan man ju faktiskt starta en ny tråd och är detta nya och viktiga verkligen nytt och viktigt så tror jag säkert att moderatorerna både öppnar upp den gamla tråden och slår ihop den nya och gamla tråden ...

Det var inte menat som ett argument, att bara fyra personer diskuterade trådens ämne, utan snarare det som i just den här tråden antagligen skulle leda till personangrepp och en tråkig stämning. Självklart stänger man inte en tråd bara för att det är få personer som skriver i den, utan för att en erfarenhetsbaserad gissning säger att den snart kommer att spåra ur,

Och precis som du skriver är stängningen inte oåterkallelig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-05-03 12:04

Ursäkta zinned men när du trycker på så här får man ju nästan känslan av att ditt syfte var att smutskasta Kullander, vilket inte var din mening eller ????

Tråden var ju uttjatad till det yttersta, rundgångar i den högre skolan så knappt Jesper hängde med, och han om någon har erfarenhet och måste ju hålla med om dessa argument.

Enda syfte tråden fyllde på slutet var att generera + inlägg i användarnas personliga räkneverk på totala inlägg på siten.

Lägg ner detta nu zinned är ju bara tröttsamt att läsa om det nu, nu faller badwillen på dig i större utsträckning än Kullander. Är du en sån person som bara inte fattar när man ska sluta tjata ?

Forumvärdarna/moderator har inte gjort något fel dom har stängt hundratals trådar tidigare om åren som har fyllt sitt syfte, och leder i en riktning mot personangrepp och tråkig stämning.

Jesper om någon måste ju veta det eftersom han tidigare som moderator här på siten stängt sådana trådar i hög omfattning tidigare .

Senast redigerat 2012-05-03 12:15
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-04 16:44
Ursprungligen av CUBEIS:

Ursäkta zinned men när du trycker på så här får man ju nästan känslan av att ditt syfte var att smutskasta Kullander, vilket inte var din mening eller ????

Nej, det är inte poängen utan det klarar de så bra själv. Anledningen till Kullander-tråden var givetvis att visa på hur Kullander saknar servicekänsla och kunskap om kundvård. Detta visades och späddes sedan på med andra användares historier, vilket är bra information för de som funderar på att köpa saker från Kullander.

Ursprungligen av CUBEIS:

Tråden var ju uttjatad till det yttersta, rundgångar i den högre skolan så knappt Jesper hängde med, och han om någon har erfarenhet och måste ju hålla med om dessa argument.

Enda syfte tråden fyllde på slutet var att generera + inlägg i användarnas personliga räkneverk på totala inlägg på siten.

Det tycker jag inte, diskussionen tog ju en annan väg efter kanske 17-18 sidor där Kullander lämnades i synnerhet för att mer diskutera ÅF i allmänhet. Den diskussionen var aktiv, dock så kan jag hålla med om att den tenderade att vara lite tjatig men då mest pga att zappee inte kunde förstå vad vi menade trots idoga försök att förklara.

Ursprungligen av CUBEIS:

Lägg ner detta nu zinned är ju bara tröttsamt att läsa om det nu, nu faller badwillen på dig i större utsträckning än Kullander. Är du en sån person som bara inte fattar när man ska sluta tjata ?

Vad ska jag lägga ner? Denna tråden handlar inte om Kullander utan är en diskussion om moderering. Vill du inte delta utan tycker det är tröttsamt så är det ingen som tvingar dig, dock så är det aldrig fel att diskutera. Låt då oss som finner det intressant göra det.

Ursprungligen av CUBEIS:

Forumvärdarna/moderator har inte gjort något fel dom har stängt hundratals trådar tidigare om åren som har fyllt sitt syfte, och leder i en riktning mot personangrepp och tråkig stämning.

Jesper om någon måste ju veta det eftersom han tidigare som moderator här på siten stängt sådana trådar i hög omfattning tidigare.

Jesper kan nog tala för sig själv, det behöver du nog inte oroa dig för

Ursprungligen av bollman:

Att gnälla över moderering är farligt nära rättshaveri tycker jag.
Jag hade tyckt det varit helt klart intressant att fortsätta, men har full förståelse för stängningen. Hade jag varit kvar som moderator här (huga, hur länge sen är det då???) så hade jag också mycket väl kunnat tänka mig stänga butiken.

Och, för att göra det helt klart så har jag _ingenting_ med Kullander att göra, jag handlar heller _aldrig_ där, men det är ju andra skäl än att jag upplevt dem som dåliga.

Löjligt stora ord för något så banalt som en diskussion om moderering. Om man inte skulle kunna diskutera ett ämne, även om ämnet är moderering, så är det väl illa? Det borde väl vara självklart, kan jag tycka.

Ursprungligen av KAPTENRODSKAGG:

Med risk för att åka dit för personangrepp nu stället jag denna frågan publikt istället för att skicka ett PM.
Zinned>> debatterar du för debattens skull eller för att trigga igång andra?

De ämnen jag diskuterar är för att jag tycker det är intressant, inte av annan anledning. Varför hetsar du upp dig så i onödan?

Ursprungligen av KAPTENRODSKAGG:

Till föregående tråden så finns ALLTID två sidor av sanningen. Detta pga att det finns två parter som ser sanningen olika. Med detta säger jag inte att du eller Kullander ljuger utan att ni båda ser på saken från olika synvinklar.
Att tråden blev låst förstår jag, personligen tycker jag att den skulle blivit låst mycket tidigare för det kom ingen ny fakta till den.

Det är här jag tycker det är fel, enligt mig. Jag tycker att ett lås är kontraproduktivt. Inget skadas av att låta tråden vara öppen, inga fel har begåtts i tråden. Är det bara så att man inte gillar ämnet eller tycker det är tjatigt, ja då läser man ju helt enkelt inte i tråden. För inte går du väl in och läser alla trådar och sedan tycker att vissa ska stängas för de inte, enligt dig, tillför något?

Ursprungligen av KAPTENRODSKAGG:

Till denna tråden.
Tråden blev låst av en orsak och den har moderatorerna gett till dig. Acceptera det och gå vidare UTAN att starta en ny tråd och whina om det. (eller du jagar inläggspoäng?)
Tycker du inte att de gjorde rätt ta det mellan 4ögon med moderatorn, det är deras jobb att hålla diskussionen på en hög nivå här på forumet och de gör ett jättejobb med detta och skall ha kredit för detta och inte bli backstabbade.
Som de också säger så öppnar de gärna upp den igen om mer ny fakta kan tillkomma.

Lille vän, nu får du faktiskt ta o sansa dig. Där är ju bevisligen saker du inte känner till så du behöver inte använda så stora ord.

Denna tråden skapades inte av mig, den skapades av moderator som bröt ut första inlägget i denna tråden ur en annan tråd. Jag har INTE skapat denna tråden. Sedan, whina? Du har ett märkligt sätt att se på en diskussion. Man måste ju kunna föra en sådan utan att någon ska tycka att man ska hålla truten. Att diskutera är nyttigt, att diskutera ett ämne som rör forumet är produktivt, för det framåt. Att resonera som du gör är direkt märkligt.

Ursprungligen av KAPTENRODSKAGG:

Allt detta för att du fick en ny iPad med skönhetsfel och inte ville lämna in den. Det du skulle gjort var att häva köpet och köpt en ny från hyllan istället och hade de inte fler i butiken så är det ju pengarna tillbaka som gäller så du kunde köpt en ny någonannanstanns, det är den makten man har som konsument, och gillar man inte servicen så köper man sina saker någonannanstanns.

Snälla nån, ska du komma med pekpinnar får du ju se till att ha tagit till dig informationen som har skrivits...nu är du istället helt ute och reser. Det har skrivit om och om igen, i tråden gällande Kullander, vad de har gjort och inte gjort. T ex har de INTE erbjudit mig att häva köpet och få pengarna tillbaka. Däremot har de, när jag tog upp det, sagt att jag kunde få en del av pengarna tillbaka (!).

Detta hade du redan vetat om du hade läst tråden så kom inte och berätta för mig vad jag skulle gjort.

Makten som konsument, jo tjena. Du har dock rätt i att om man blir behandlad illa som kund så går man någon annanstans framöver, precis vad jag kommer göra. Tråden om Kullander har som tur är även visat för andra hur de agerar och på så sätt kunnat hindra andra från att tvingas få samma bedrövliga behandling.

Ursprungligen av zinned:

...Inget skadas av att låta tråden vara öppen...

Jo, förmodligen moderatorernas fritid.

Om de känner att tråden är på väg mot personangrepp eller andra olämpligheter, så är det bättre att stänga i tid, än att behöva stå där med städjobbet efteråt.

Och de har ju redan påpekat att de gärna öppnar tråden igen om det framkommer någon mer relevant information.
- Om du har mer information att tillföra till den tråden, hör av dig till moderatorerna.
- Om inte, så gör det väl inte så mycket att den är stängd?

Så kan vi inte släppa den där tråden och dess stängning nu?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-04 20:54
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jo, förmodligen moderatorernas fritid.

Om de känner att tråden är på väg mot personangrepp eller andra olämpligheter, så är det bättre att stänga i tid, än att behöva stå där med städjobbet efteråt.

Och de har ju redan påpekat att de gärna öppnar tråden igen om det framkommer någon mer relevant information.
- Om du har mer information att tillföra till den tråden, hör av dig till moderatorerna.
- Om inte, så gör det väl inte så mycket att den är stängd?

Så kan vi inte släppa den där tråden och dess stängning nu?

Ok, no worries Jesper. Jag säger som Capeman då - let's agree to disagree

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-05-04 21:17
Ursprungligen av zinned:

Ok, no worries Jesper. Jag säger som Capeman då - let's agree to disagree

Får jag sista ordet zinned

Yepp nu har jag sista ordet än så länge

Stäng denna tråd också - lets agree about that

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-04 21:38
Ursprungligen av CUBEIS:

Får jag sista ordet zinned

Yepp nu har jag sista ordet än så länge

Stäng denna tråd också - lets agree about that

Du får jättegärna sista ordet, bara skriv efter mig nu

Jag förutsätter att du skämtade med att denna tråden också skulle stängas

"Du har blivit modererad, acceptera det och gå vidare"

Kommer inte ihåg vilken moderator som skrev det till mig, men jag glömmer nog aldrig innehållet.

Sug på den karamellen en stund.

Så är det ibland. Tufft!

Ställ dig upp gå till kylskåpet, ta ett glas mjölk. Så, nu kan man göra ngt annat.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-05-04 10:27

Att gnälla över moderering är farligt nära rättshaveri tycker jag.
Jag hade tyckt det varit helt klart intressant att fortsätta, men har full förståelse för stängningen. Hade jag varit kvar som moderator här (huga, hur länge sen är det då???) så hade jag också mycket väl kunnat tänka mig stänga butiken.

Och, för att göra det helt klart så har jag _ingenting_ med Kullander att göra, jag handlar heller _aldrig_ där, men det är ju andra skäl än att jag upplevt dem som dåliga.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-05-04 11:15
Ursprungligen av bollman:

Att gnälla över moderering är farligt nära rättshaveri tycker jag.

Nej, inte nödvändigtvis. I ett annat forum som jag brukade läsa förut var en moderator inne och modererade i en tråd där h*n själv skrev (rätt aggressivt och otrevligt dessutom). H*n fick då vissa klagomål på detta, med rätta tyckte jag.
I det här fallet vet jag inte om det hade blivit personangrepp innan det var klart, men det är ju såklart enklare att stänga än att rensa upp i en tråd som kan gå helt åt skogen...

Ursprungligen av peanjo:

Nej, inte nödvändigtvis. I ett annat forum som jag brukade läsa förut var en moderator inne och modererade i en tråd där h*n själv skrev (rätt aggressivt och otrevligt dessutom). H*n fick då vissa klagomål på detta, med rätta tyckte jag.
I det här fallet vet jag inte om det hade blivit personangrepp innan det var klart, men det är ju såklart enklare att stänga än att rensa upp i en tråd som kan gå helt åt skogen...

Det förekom åtminstone ett inlägg med ett lättare personangrepp men det inlägget blev bortmodererat innan stängning

Varför stängdes min tråd?

Med risk för att åka dit för personangrepp nu stället jag denna frågan publikt istället för att skicka ett PM.
Zinned>> debatterar du för debattens skull eller för att trigga igång andra?

Till föregående tråden så finns ALLTID två sidor av sanningen. Detta pga att det finns två parter som ser sanningen olika. Med detta säger jag inte att du eller Kullander ljuger utan att ni båda ser på saken från olika synvinklar.
Att tråden blev låst förstår jag, personligen tycker jag att den skulle blivit låst mycket tidigare för det kom ingen ny fakta till den.

Till denna tråden.
Tråden blev låst av en orsak och den har moderatorerna gett till dig. Acceptera det och gå vidare UTAN att starta en ny tråd och whina om det. (eller du jagar inläggspoäng?)
Tycker du inte att de gjorde rätt ta det mellan 4ögon med moderatorn, det är deras jobb att hålla diskussionen på en hög nivå här på forumet och de gör ett jättejobb med detta och skall ha kredit för detta och inte bli backstabbade.
Som de också säger så öppnar de gärna upp den igen om mer ny fakta kan tillkomma.

Allt detta för att du fick en ny iPad med skönhetsfel och inte ville lämna in den. Det du skulle gjort var att häva köpet och köpt en ny från hyllan istället och hade de inte fler i butiken så är det ju pengarna tillbaka som gäller så du kunde köpt en ny någonannanstanns, det är den makten man har som konsument, och gillar man inte servicen så köper man sina saker någonannanstanns.

Vi som är nöjda med Kullander och deras service kommer att fortsätta att handla där och de som inte är det får handla någonannanstanns istället.

Det var min 5öring

//KRS

Som helt utanförstående läsare, macnörd och två gånger postorderkund hos Kullander väckte tråden mitt intresse, och… där försvann en halvtimme av mitt liv till ingen nytta. Det var läsvärt ett varv, men inte alla omtuggande varven som följde. Så, som läsare uppskattade jag låsningen och inte minst motiveringen, som klargjorde att diskussionen tuggade runt på ett sätt som inte berör 99,99% av forumets medlemmar.

Summa summarum: en exemplarisk moderering. I stället för att känna mig blåst på en halvtimmes internt käbbel kände jag mig ha fått en halvtimme räddad genom att slippa fortsätta ögna tråden efter nya argument och utveckling.

Vi gör så här.

Tråden handlar om stängningen av en diskussion gällande Kullander. Nu börjar diskussionen glida i väg, vilket det även gjorde tidigare. Håll er till ämnet och så kan ni ta personliga tjafs i PM, mail, irc, telefonsamtal eller whatever. Annars kommer vi att stänga den här tråden eftersom åsikterna har framförts och fått sitt svar (även om en del inte nöjda med de svar vi har lämnat).

Trevlig helg,

/ T

  • Medlem
  • 2012-05-04 21:41

Hehe, jag dristar mig till att citera mig själv från en annan tråd:

Ursprungligen av Baron:

/.../

Jag kan faktiskt avgöra när ett ämne är uttömt – ur 99macs perspektiv. Till slut drar dessa jättelånga klagomål löjets skimmer över 99mac. Det är då vi kan gå in och klippa av. Om du gör en annan bedömning så hör det inte hit. Du är inte moderator satt att bevaka 99macs intressen.
Men det är lönlöst att stänga av ännu en tråd du drar igång eftersom du då får vatten på din kvarn. Kort sagt är du ett besvär. Inte för att du verkar ha svåra auktoritetsproblem, utan för att du samtidigt är en god och trevlig medlem och bidrar på ett positivt sätt i många andra lägen. Hade du inte gjort det hade du varit rökt för länge sedan. (Det hade varit enkelt.)

Den som vill ha en mer eller mindre ohejdad debatt om det fria ordet kan vända sig till www.pratbyran.se ellerwww.flashback.org.

http://www.99.se/feedback/106000-sa-vi-dar-igen.html#post757367

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-04 22:02

Baronen, var det ämnat att få mig att känna mig träffad? Det kan jag inte tro

Hur som, diskussion är nyttigt, diskussion är viktigt. Ryggraden i ett forum. Tummar man på det så är det dags att stänga butiken.

Bevaka tråden