Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glödhet strömadapter (Powerbook)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-07-01 23:27

Plötsligt har strömadaptern börjat bli glödhet till min fars Powerbook 800mhz DVI. Jag har även testat med en annan adapter, även den blir onaturligt varm. Detta tyder ju på att felet ligger i Powerbooken. Har testat att resetta PMU, utan framgång. Allt funkar annars, batteriet laddar osv. Vågar dock inte ha adaptern i utan uppsikt.

Kan strömdelen i Powerbooken har "bränts" på något sätt? Kan batteriet orsaka problemet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-02 06:28

Har märkt samma sak både på min mors iBook och min PBook. Båda har den vita fyrkantiga adaptern..jag har dock inte tänkt på värmen som onatruligt hög.

Adaptrarna blir väldigt varma, det är inget konstigt med det. Speciellt när de både laddar batteriet och driver datorn.

Min nätdel blev också glödhet för ett tag sedan och då menar jag så het att man brände sig nästan på den. Sedan slutade den ladda.
Ringde Apple Support. Den spydiga tanten i luren frågade massa oviktiga frågor om jag hade några hacks eller andra icke tillåtna program installerade. Då tröttnade jag och förklarade att det var ett hårdvarufel och att "man kan för h-lvete steka ägg på nätadaptern!". Lite försynt svarade hon då att "möjligen så kan det vara ett fel på nätadaptern. Vi skickar ut en ny, den kommer inom två-tre veckor".
Jag höll på att flippa ur. Två-tre veckor för en nätdel frågade jag, det kan ju ta högst två dagar med posten. Fröken näsvis sade att hon inte kunde lova snabbare leverans men två dagar senare kom min nya nätdel.

Kunden har alltid rätt.

1
Bevaka tråden