Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMovie - är det dags nu att importera alla gamla filmer till nya iMovie?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Sitter fortfarande och kör iMovie 6.

Ser att nya iMovie har många fördelar. Sitter nu igen med den fråga som diskuterats i flera tidigare trådar (bla --> http://www.99.se/apple/232971-oppna-gamla-imovie-projekt.html) - och undrar om någon kommit till ett slutgiltigt svar i frågan om man skall importera alla gamla filmer till nya iMovie 11 eller om man skall ha kvar dem som iMovie 6 filer??? Vad tycker experterna? Eller bör man ha kvar en kopia av alla gamla iMovie 6 filer innan man uppdaterar?

K

Du behöver ju inte röra iMovie6-filerna. Projekten kan ju importeras först då behov uppstår. Eller så jobbar du vidare i iMovie6.

Eller så gör du en kopia av dina iMovie6-filer/projekt och lägger undan.

Sedan kan du ju göra vad du vill, du har ju både hängsle och livrem.

Imovie kan bli för "modernt". Jag har fått flera gamla 8mm-filmer förvanskade från 3:4 till 9:16 redan vid tidigare versionsbyten så jag skulle ta det försiktigt. Är det någon som vet hur man bevarar ursprungligt format eller i övrigt har god hand med imovie. Jag kör Snöleopard och kommer troligen inte att byta på länge

1
Bevaka tråden