Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Calibri fungerar i Office men inte i andra program

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag laddade ner testversionen av Office 2011 för att kunna ta emot mina elevers dokument utan att förlora formateringarna. Klicka även i att det skulle installeras typsnitt såsom Calibri.

Efter att jag fått hemtentamen eller uppsatserna från mina elever öppnade upp de dokument som är skrivna i Word (PC), men sparade som pdf, blir den text som är skriven med Calibri som typsnitt enbart en massa konstiga krumelurer mestadels bestående av frågetecken inuti små boxar. Om jag däremot deaktiverar Calibri så blir texterna läsbara (dock med ett annat typsnitt än det ursprungliga som eleven använde sig av när han/hon skrev texten).

Är det någon som har råkat ut för något liknande? Kan det bero på Microsofts typsnitt som lades till i typsnittsmappen vid installationen av demoversionen av Office 2011?

Oavsett vilket som är orsaken till strulet har jag nog fått vatten på min kvarn så det räcker när det gäller att undvika Microsofts produkter även i fortsättningen.

Jag kör MacOSX 10.7.3.

Jag har Calibri från Office-paketet och det funkar fint i alla apps på Macen.

1
Bevaka tråden