Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

8GB RAM eller 4GB

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Är det värt dem extra lapparna för 2.4GHz 13" MBP med 8GB RAM än den lite billigare varianten med 4? Är förstagångsköpare av mac så funderar om det är så stor skillnad på dem och om det är värt det. Det ska väl tilläggas att jag inte är så hitech på datorer i allmänhet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-25 15:39

Köp den billigare, och köp mer minne någon annanstans än hos Apple. Du kommer undan mycket billigare då. Och då kan du testa innan du bestämmer dej om du behöver mer eller ej.
Ska du däremot köpa en Air är det mest minne som gäller direkt, eftersom de inte kan uppgraderas efteråt.

På Apple Store kostar det 1820 kr att få 8 GB minne, i stället för 4 som är standard.

Det är absolut inte värt de pengarna!

Köp datorn med 4 GB. Köp sedan minnet någon annanstans. Då kostar det ungefär 400-500 kr. Och är det värt pengarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-25 16:15
Ursprungligen av hforsling:

Hej!

Är det värt dem extra lapparna för 2.4GHz 13" MBP med 8GB RAM än den lite billigare varianten med 4? Är förstagångsköpare av mac så funderar om det är så stor skillnad på dem och om det är värt det. Det ska väl tilläggas att jag inte är så hitech på datorer i allmänhet.

Tycker absolut det är värt att köpa mer minne, men som redan skrivits är det billigare att köpa själv. Kan tillägga att det är väldigt enkelt att installera minne själv.

Edit: här är en länk till Apples guide hur man installera minne själv.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-04-26 11:42

Och vill/kan du inte skruva själv hör efter här i forumet om någon har lust att hjälpa till, brukar ta <15min att byta RAM. Vet inte vad det kostar i Malmö men i Uppsala ligger priset på en bit mat eller dryck.

Som tidigare sagts - köp den billigare och sätt i mer minne själv. Eller vänd dig till en lokal (Apple)handlare så kan du få den med 16GB Ram[ för lägre pris än Apple tar för 8GB...Dock knappast stormarknaderna

1
Bevaka tråden