Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafikkort på MacbookPro 13,3

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2012-04-25 11:57

Tjena allesammans.

Har nämligen en fråga.. Har haft min pro nu i cirka ett halvår och han innehåller följande;

Proc; 2.8 GHz Intel Core i7
Minne: 4 GB 1333 MHz DDR3
Grafikkort: Intel HD Graphics 3000 384 MB grafik

Då min fråga är, går det att köpa till ett extra grafikkort, för att sedan montera in det, för att öka prestandan för vissa spel?

Är själv ganska skeptisk angående denna fråga, då googlande inte hjälpte mig så mycket.

Hej Daca

Tyvärr går det inte att köpa och montera i ett extra grafikkort i dagens MacBook Pro från Apple.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2012-04-25 12:06

Hej!

Ahhh, det var synd att höra. Finns inget annat sätt att öka prestandan på med det integrerade grafik kortet? Nämligen köpa mera ram minne kanske? Hörde om att det finns sånna externa grafik kort dessutom?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2012-04-25 12:16

Här är länken till det jag kollade på, ganska fett.. Köra den via thunderbolt;

Video: MSI gör grafikkort externa med Thunderbolt - CES 2012 - SweClockers.com

Ursprungligen av Daca:

Här är länken till det jag kollade på, ganska fett.. Köra den via thunderbolt;

Video: MSI gör grafikkort externa med Thunderbolt - CES 2012 - SweClockers.com

Det är ett mycket intressant alternativ som komplement till Mac Mini och MacBook Air.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2012-04-25 18:45

bumpar! som tidigare frågat, någon som vet ifall prestandan kan bli lite bättre ifall man möjligtvis uppgraderar ram minnet?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-04-25 19:34
Ursprungligen av Daca:

bumpar! som tidigare frågat, någon som vet ifall prestandan kan bli lite bättre ifall man möjligtvis uppgraderar ram minnet?

Prestandan på din dator ökar inte med mer ram-minne. Däremot kan program som äter mycket ram få sig en "kick" av mer minne.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-06 22:13
Ursprungligen av joakimo:

Prestandan på din dator ökar inte med mer ram-minne. Däremot kan program som äter mycket ram få sig en "kick" av mer minne.

När jag öka ramminnet på min server Mac Mini i7 till 16GB så öka grafikort minnet till 512mb
Och när jag körde Windows XP på en mid 2009 så dubbla den minnet i Windows.
Och det bör gälla Dom bärbara också för det är i stort sett samma dator.

BD

Ursprungligen av bodahl:

När jag öka ramminnet på min server Mac Mini i7 till 16GB så öka grafikort minnet till 512mb
Och när jag körde Windows XP på en mid 2009 så dubbla den minnet i Windows.
Och det bör gälla Dom bärbara också för det är i stort sett samma dator.

BD

Samma sak som joakimo skrev gäller ändå. Ett grafikkort blir inte snabbare för att det har mer minne - program som utnyttjar mer minne behöver däremot minnet för att kunna köras bra.

Ett Intel HD3000 är så långsamt att det kvittar om man har 384 eller 512 MB - minnesmängden kan ändå inte utnyttjas.

Jag har en Macbook Pro 13" Early 2011 som jag uppgraderat till 8GB RAM, mitt grafikminne är 512MB.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-09 20:47
Ursprungligen av Pannkakskungen:

Jag har en Macbook Pro 13" Early 2011 som jag uppgraderat till 8GB RAM, mitt grafikminne är 512MB.

Det var 512 MB även innan RAM-uppgraderingen.

1
Bevaka tråden