Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med omedelbar borttagning

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

jag har ett litet prekärt problem i OSX Lion 10.7.3. I min dator har jag två hårddiskar (tog bort den optiska och satte dit en till hårddisk) och nu beter sig en partition lite knasigt. Så här ser min setup ut på min dator.

Hårddisk 1:
Partition 1: Systemdisk

Hårddisk 2
Partition 1: Blandat
Partition 2: Scratchdisk för Adobe Premiere Pro etc.

Det är "Hårddisk 2 - Partition 1" som har börjat krångla. Varje gång jag skall ta bort en fil så meddelar systemet att "Det här objektet kommer att raderas omedelbart. Den här åtgärden går inte att ångra". Jag startat datorn från RECOVERY HD och lagat rättigheterna för partitionen men detta hjälper ej.

Någon som har en liten aning om vad som kan vara problemet?

Tack på förhand!

Ingen som har någon aning?

Hur mycket ledigt utrymme har du på partitionen och hur stora är objekten du försöker ta bort?
Kör du samma filsystem på alla partitioner?

Ursprungligen av keptang:

Hur mycket ledigt utrymme har du på partitionen och hur stora är objekten du försöker ta bort?
Kör du samma filsystem på alla partitioner?

"Hårddisk 2: Partition 1" är 500 GB stor. Jag har ungefär 200 GB ledigt. Alla partitioner kör samma filsystem. Ingen är SSD:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-04-24 12:41

Är en av dom SSD typ ?

Kolla rättigheterna på .Trash-foldern.

Här har du lite info om hur du gör: https://discussions.apple.com/thread/3238907?start=0&tstart=0

Tack! Skall testa senare! Återkommer med hur det gick!

Ingen lycka :/

1
Bevaka tråden