Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper uppdatering som tar bort Flashback

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-13 13:00

Fast om du kör Leopard eller tidigare OS så får du ingen uppdatering. Inte något som tar bort Flashback, och inte något som täpper igen säkerhetshålet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-04-13 17:54

Jag kör Lion men ser ingen uppdatering. Varken på min iMac '09 eller frugans Macbook (även det med Lion). Någon som vet vad det kan bero på?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-04-14 08:22

Nu fick jag uppdateringen för användare som inte har Java installerat. Så det förklarar ju varför jag inte fått java-uppdateringen.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2012-04-17 13:40

Jag som inte förstår grekiska. För min egen säkerhets skull - ska jag avmarkera "Aktivera Java" i Säkerhetsfliken?

  • Medlem
  • 2012-04-17 13:49

Japp!

"under den tiden han Flashback"? Heter han han? Du syftar in på hann, som i hunnit sprida sig.

Ursprungligen av g0tr00t:

"under den tiden han Flashback"? Heter han han? Du syftar in på hann, som i hunnit sprida sig.

Heh, oops Tack, fixat.

Lite svengelska men funkar tills dess man vill lita på JAVA igen.

Du stänger av java så här.

först i webläsaren om det är safari, i de andra får du kolla runt i inställningar.
How to disable the Java web plug-in in Safari

sen i datorn som helhet

To disable Java on OS-X use Applications->Utilities->Java Preferences or you may be vulnerable to attack despite your web browser settings.
klicka ur rutan under "ON" - spara

Lite of topic, men jag måste erkänna att jag trodde Apple tagit bort möjligheten att gå in på sidan Flashback, av bara döma av rubriken. Med all diskussion om censur just nu så tänkte jag att det var ännu ett steg. Men det är skönt att ha fel i bland

1
Bevaka tråden