Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Optimera prestanda i InDesign CS5?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har inte uppdaterat till CS 5.5 (ser ingen idé med det) och undrar voffö gåååååår CS5 så långsamt jämfört med CS4. Finns det något man kan göra för att öka prestandan, för nu är det pinsamt långsamt och jag funderar på att gå tillbaka till CS4 för att den var/är otroligt mycket rappare.

Såg att det fanns kb's på Adobe om hur man optimerar Photoshop och Lightroom, men har inte sett något för InDesign. Men det kanske finns, men jag har bara inte hittat?

Goda råd?

Själv tyckte jag det blev något lite rappare med att stänga av pre-flight och även förhandsvisningen på miniatyrerna i sidor-panelen. Givetvis kan man stänga ner visningsprestandan också (men på CS4 var det aldrig ett problem).

Några andra förslag?

Svarar på min egen fråga.... eller i alla fall ska jag testa dessa tips ett tag (de som jag inte redan gjort, dvs #4), och se om det hjälper. Fick hjälp via twitter från @Adobe_Care via @InDesign.

Slow performance | InDesign CS5

  • Medlem
  • Örebro
  • 2012-03-16 15:39

Hej! Har också uppdaterat till CS 5.5. Går hemskt långsamt. Hur löste du problemet? Tacksam för svar.

MvH/Linnea

  • Medlem
  • 2012-03-16 16:33

Står det inte i inlägg nr 2?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2012-04-24 11:08

Står att hon fått hjälp men inte vad?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-04-24 11:23
Ursprungligen av Lira:

Står att hon fått hjälp men inte vad?

Har du provat de olika stegen i länken?

Ska jag vara ärlig så har jag nog vant mig - saknar CS4. Hoppas CS6 blir bättre.

1
Bevaka tråden