Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pda/telefon

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver en handdator och tänkte att det kunde vara bra med en integrerad telefon så man slipper släpa på fler saker än nödvändigt. Har inte hittat särskilt bra info nånstans så jag frågar här.

Kalender, telefon och icq är det jag kan koma på just nu att jag vill använda den till...

Vilken ska jag köpa?

  • Oregistrerad
  • 2003-07-01 13:45

Tja, jag är i alla fall mycket nöjd med min P800. Surt att inte iSync funkar 100%, men det är ju i alla fall på gång. Har använt Palm (Vx) tidigare.

Handspring har några modeller som kanske kan vara interesanta, de har dessutom en ny på g.
Palm har också ngn modell, sedan kan kanske en Motorola Accompli 008 vara ngt.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-01 14:35

Samsung kommer snart komma ut med sin sgh-i500. Den ser ut och fungerar som en vanlig clamshell-telefon men har palm OS 5 som operativsystem, plats för SD-kort och alllt annat som en vanlig handdator. Kan dock bli ganska dyr när den kommer. Du kan ju t.ex. gå in och titta på www.infosync.no.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-01 14:48

Fast PalmOS har hamnat på efterkälken rejält. Kan t.ex. inte köra flera program samtidigt (bortsett från ljudspelaren som på nåder kan få smygköra lite i bakgrunden). Om man kör ICQ t.ex. och byter till annat program så blir man utloggad från ICQ.
Fördelen med P800 är också att det funkar som en vanlig telefon när luckan är stängd. Det är t.ex. lätt att navigera fram till sms och mail med bara en hand.

Vad säger ni om Qtek 7070 då?

Qtek 7070

  • Oregistrerad
  • 2003-07-01 17:28

Den allmänna uppfattningan brukar vara att den suger stenhårt. Synka med Mac är nog bara att glömma.

Handspring treo ser trevliga ut...
Var i Stockholm kan man kolla på en sådan?

Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
Handspring treo ser trevliga ut...
Var i Stockholm kan man kolla på en sådan?

Har jag drömt att Handsrping precis köpts av Palm?

Jag har också kollat på Treo som jag tycker är något av det bästa som finns idag (för mig). Saknar en del dock. Bluetooth, hur det är med Mac-sync vet jag inte, etc. Treo 270 (eller vad den heter) har funnits ett bra tag så jag har iaf beslutat att vänta på eventuell uppföljare.

Enda rikstäckande jag kan komma på som säljer dom är Telia-butikerna. Kan ju kolla där i alla fall..

Ja, Handspring är uppköpt av Palm och Handspring/Palm 600 komer till hösten, den kanske mest intressanta maskinen.
Kolla länken nedan.
http://www.palminfocenter.com/view_story.asp?ID=5573

// adelfos

Knappade på en sånnadär Qtek 7070 idag.:p

Fy, nää, usch, inge wintel i nallen...

Treo 600 har T9, det är ett plus.

Ska bli spännande att se var den hamnar i pris...

David !

Om du kan vänta tills i höst, är kanske Sony / Ericsson P810 intressant?

Enligt ryckten med bättre kamera och skärm. Fast den blir säkert snordyr

// Lasse

1
Bevaka tråden