Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

6 GB minne till iMac

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2011-04-01 19:42

Har någon installerat owc-minnen till iMac? Jag tänker på iMac 8,1 (tidig 2008) OWC har en combo 4+2 men det gillas inte av Apple som anger 4 gig som max. Macoteket säger till och med att det kan förstöra min dator medan flera amerikanska användare vittnar om att det går alldeles utmärkt.
Några svenska synpunkter på den konfigurationen?

Ursprungligen av torjo:

Har någon installerat owc-minnen till iMac? Jag tänker på iMac 8,1 (tidig 2008) OWC har en combo 4+2 men det gillas inte av Apple som anger 4 gig som max. Macoteket säger till och med att det kan förstöra min dator medan flera amerikanska användare vittnar om att det går alldeles utmärkt.
Några svenska synpunkter på den konfigurationen?

Jag har svårt att se hur det skulle kunna förstöra din dator. Det enda som händer är att din dator inte räknar in överskottet av internminnet - alternativt att den helt enkelt säger ifrån när du startar upp och du får ta ut minnena.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-01 23:58

Jag har 6 GB från OWC sedan förra sommaren utan några problem.

HAHA förstör din dator? jojo tjena

Jag har en imac 8.1 med exakt den kombon från OWC. Funkar fint

Ursprungligen av wilhelmsson:

HAHA förstör din dator? jojo tjena

Tror de menar framkalla Kernel Panic, tills du tar ut minnena är datorn att jämställa med förstörd.
Men "förstörd" i ordets rättabemärkelse - paj beyond repair - är den ju inte.

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2011-11-14 21:53

Står i begrepp att uppgradera minnet på min iMac. Har också sett att det finns 4+2 GB och undrar om ni som gjort en sådan uppgradering märker någon skillnad jmf med ex.vis 2+2 GB? I så fall i vilka applikationer ?

  • Medlem
  • Östersund
  • 2012-04-21 10:28

Jag har använt OWC:s combo i ett års tid nu och inte haft några problem.
Spaces fungerar dåligt, men det beror säkert på andra saker.
Däremot blev inte combon något ekonomiskt klipp. Tullen ville ha sitt

OWC har varit med _länge_ i gamet och brukar veta vad dom gör. Go for it!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-04-22 22:57

Jag har en iMac7,1. 2+4 funkar galant. Bara att köra (trots att endast 2+2 stöds officiellt).

1
Bevaka tråden