Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudreklam

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Yo.

Vad tycker ni alla om ljudreklam egentligen? På vissa svenska hemsidor, tex lunarstorm och expressen.se så blir man emellanåt överöst med dunkande ljud när man surfar på hemsidor.

Någon som har synpunkter på "dunka dunka dunka dunka" när man lyssnar på mp3 i datorn?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-01 18:54

Borde förbjudas, precis som bannerannonser och popuper.

Det är nog ingen som verkligen *gillar* varken ljudreklam, banners eller popups. Men tyvärr lever vi i en verklighet där dessa element är nödvändiga för att kunna erbjuda en helt gratis site som underhålls och uppdateras dygnet runt, året runt. Som de stora nyhetssiterna tex.

  • Avstängd
  • 2003-07-01 19:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av henrik_larsson
Det är nog ingen som verkligen *gillar* varken ljudreklam, banners eller popups. Men tyvärr lever vi i en verklighet där dessa element är nödvändiga för att kunna erbjuda en helt gratis site som underhålls och uppdateras dygnet runt, året runt. Som de stora nyhetssiterna tex.

Block popups i SAFARI

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-01 19:06
Citat:

Det är nog ingen som verkligen *gillar* varken ljudreklam, banners eller popups. Men tyvärr lever vi i en verklighet där dessa element är nödvändiga för att kunna erbjuda en helt gratis site som underhålls och uppdateras dygnet runt, året runt. Som de stora nyhetssiterna tex.

Jag tror inte att bannerreklam, ljud, popupfönster osv ens fungerar.

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Jag tror inte att bannerreklam, ljud, popupfönster osv ens fungerar.

Hade det *inte* funkat så hade ingen annonsör i världen betalat för formaten i fråga.

Du kan kolla med tex. AdLink, som är ett stort annonsnätverk, vad de har att säga.

bigmac,

Jag bemödade mig med att skriva ett svar på ditt ursprungliga inlägg i den här frågan men när jag sedan skulle posta det så visade det sig (gissar jag) att administratörerna plockat bort ditt inlägg så det funkade inte.

Mitt korta svar: Jag håller helt med dig i sak men anser att det finns bra och mindre bra sätt att framföra kritik. Jag kan ha missförstått det hela men så som du verkar ha formulerat dig så är min personliga reaktion, spontant, att du nog ska vara glad att du fick något svar över huvud taget. Jag kan ha missat något men tyckte mig inte kunna inte se vad som var så arrogant i deras svar.

Lunarstorm?

Jag gillar ljudreklam. Bäst är nog Spendrups kampanj som bl.a. kan ses och höras på Expressen.se

http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=112

Vedervärdigt. Iofs är själva reklamen ok, men det är vidrigt att det inte går att stänga av ljudet - vad gör man om man lyssnar på mp3 och så börjar det dunka från nått skit i bakgrunden?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-01 19:16

Det hörs ingenting i Mozilla. Skönt.

Då är inte flash ordentligt installerat isåfall...

huga

Citat:

Skrevs ursprungligen av bigmac
http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=112

Vedervärdigt. Iofs är själva reklamen ok, men det är vidrigt att det inte går att stänga av ljudet - vad gör man om man lyssnar på mp3 och så börjar det dunka från nått skit i bakgrunden?

Om du låter bli att fippla med musen över annonsen så kommer det inget ljud.

1
Bevaka tråden