Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Märkligt fenomen med iMessage

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag och polaren har plötslig sedan ett par dagar ett problem med iMessage på våra iPad’s och andra i-grunkor samt Mac’ar.

När vi skickar iMessage från en av våra enheter till den andre, så står det först Levererat i någon sekund men byts en till ett rött utropstecken Inte levererat. Det lustiga är att samma meddelande kan visas som levererat på våra andra enheter när vi skickar till den andre, och det verkar som om meddellandena kommer fram.

Vi har alltså samma fenomen när vi sänder till varandra, och vi har dubbelkollat alla inställningar och loggat ut/in m.m.

Det enda jag vet att jag gjort sedan någon dag tillbaka är att skifta min telia email från POP till IMAP, och visserligen har jag ju haft den emailen som mottagare för iMessage tidigare, men det är ju samma emailadress i sig och samma lösen.

Någon som har en idé om vad som kan vara knaset och hur lösa sig? Ja om det nu ens är på vår planhalva och inte Apples eller Telias?

Senast redigerat 2019-11-17 10:49
  • Medlem
  • 2012-04-18 21:45

Jag har exakt samma fenomen på mina iPrylar.

Från den enhet jag skickar meddelandet får jag det som du beskriver innan, att det ett kort stund syns levererat för att sedan visas ett utropstecken och inte levererat. Meddelandet vet jag har gått fram.

Jag har haft en meddelandekonversation med en kompis där alla meddelanden har sett som ovan. Det märkliga är att när jag kikar i min iPad så finns meddelandena utan utropstecken och leveransvarning.

Mycket märkligt är det.

Det här fenomenet dök upp för ca 14 dagar sedan. Jag har inte gjort några inställningsändringar.

Detta är ju en gammal tråd, men jag har detta problem också; så vitt jag kan förstå yttrar det six _exakt_ likadant. Till exempel att "så står det först Levererat i någon sekund men byts en till ett rött utropstecken Inte levererat."

Det märkliga är att det _bara_ är på datorn det står "Inte levererat"; samma mess ser helt OK ut på telefon och paddan.
Märkligt är också att i den lite längre mess-tråd jag hade med min hustru tidigare idag så står många av messen som "Inte levererat" – men hon tycks ha fått dem alla.

Falskt larm, alltså, men inte desto mindre väldigt störande.

Någon som vet vad det kan bero på?
(Både hustrun och jag använder endast Mac, iPad och iPhone)

1
Bevaka tråden