Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga en daemon

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Ska tömma papperskorgen, men en daemon hindrar mig från att slänga det sista objektet. Var är det man stänger ner daemons? Vet att jag har gjort det förut, men kommer verkligen inte ihåg. Jag har tagit bort den från mitt Library redan.

Mvh

Ursprungligen av blackheim:

Hej!

Ska tömma papperskorgen, men en daemon hindrar mig från att slänga det sista objektet. Var är det man stänger ner daemons? Vet att jag har gjort det förut, men kommer verkligen inte ihåg. Jag har tagit bort den från mitt Library redan.

Mvh

Du hittar ju alla processer i Activity Monitor under Utilities i din Applications-mapp.

...tänk dig dock för vad du släcker ut där, du kan få allt från våldsamt svajjig maskin till ... ingenting...

"Avsluta process"är knappen du söker i Activitetskontrollen... ligger i /program/Verktygsprogram

Öppna upp Terminalen, skriv in "lsof " och dra in filen som inte vill tas bort i Terminalfönstret. Tryck sedan enter. Då ser du vilken process som håller filen öppen och kan döda den med "kill PIDNUMMER" direkt i Terminalen.

1
Bevaka tråden