Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte åt FTP via Finder

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hyssna
  • 2012-04-18 20:54

Hejsan!
Jag har nyligen registrerat ett konto på one.com(webbhotell). Allt fungerar som smort och jag kan komma åt FTP-servern via FileZilla och även via Google Chrome, genom att skriva ftp://ftp.doman.se. Men Safari och Mac OS Xs inbyggda FTP-klient vill inte släppa in mig. Jag har två alternativ. Att använda ftp06.one.com eller min egna ftp.doman.se. När jag använder ftp06.one.com står det att jag anger fel användarnamn eller lösenord när jag ansluter. Använder jag min egna-så står det att jag ska kolla anslutningen, IP-adressen eller värden.

Hur löser jag detta? Jag vill komma åt FTP:n med min Finder​.

Ursprungligen av Ring:

Hejsan!
Jag har nyligen registrerat ett konto på one.com(webbhotell). Allt fungerar som smort och jag kan komma åt FTP-servern via FileZilla och även via Google Chrome, genom att skriva ftp://ftp.doman.se. Men Safari och Mac OS Xs inbyggda FTP-klient vill inte släppa in mig. Jag har två alternativ. Att använda ftp06.one.com eller min egna ftp.doman.se. När jag använder ftp06.one.com står det att jag anger fel användarnamn eller lösenord när jag ansluter. Använder jag min egna-så står det att jag ska kolla anslutningen, IP-adressen eller värden.

Hur löser jag detta? Jag vill komma åt FTP:n med min Finder​.

Du vill inte använda den inbyggda klienten i OS X. Den har bara stöd för att läsa, även om du lyckas komma in. Jag rekommenderar att du använder en programvara som heter Transmit. Fungerar väldigt bra.

  • Medlem
  • Hyssna
  • 2012-04-18 21:11

Varför har de gjort den så? Jag kom från Ubuntu tidigare och FTP-klienten fungerade kanon där.

Ursprungligen av Ring:

Varför har de gjort den så? Jag kom från Ubuntu tidigare och FTP-klienten fungerade kanon där.

Fråga Apple. Det är nog egentligen ingen som förstår poängen med det hela.

Använd en extern programvara istället för att gå genom Finder eller Safari.

  • Medlem
  • 2012-04-18 21:09

Cyberduck är bra och gratis.

Ursprungligen av Baron:

Cyberduck är bra och gratis.

Om det laddas ned via programmets hemsida. På App Store kostar det 179kr.

  • Medlem
  • Hyssna
  • 2012-04-18 21:20

Transmit verkar trevligt! Använder förmodligen det framöver!

1
Bevaka tråden