Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är fördelarna med Tomato eller DD-WRT i Netgear

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-04-17 20:24

Har just fått min Netgear WNR3500Lv2. Det är som sagt en open source router så man kan byta mjukvara till Tomato eller DD-WRT.

Men som normalanvändare undrar jag om det är någon vits att byta mjukvara i den?

Det enda jag saknar är att jag inte kan dela min USB skrivare via routern. Vad är de andra fördelarna med något av de andra mjukvarorna?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2012-04-17 23:18
Ursprungligen av Matsaki:

Har just fått min Netgear WNR3500Lv2. Det är som sagt en open source router så man kan byta mjukvara till Tomato eller DD-WRT.

Men som normalanvändare undrar jag om det är någon vits att byta mjukvara i den?

Det enda jag saknar är att jag inte kan dela min USB skrivare via routern. Vad är de andra fördelarna med något av de andra mjukvarorna?

Personligen tycker jag att PPTP-servern är en av de stora fördelarna. Busenkelt att sätta upp VPN hem och kombinera med Dynamisk DNS. Fantastiskt bra att kunna logga in hos svärmor eller polarna och hämta lite bilder från NAS:en hemma.

Jag har haft min Netgear i 2 månader, Flashade med Tomato då jag behövde koppla på en USB disk för att använda som TimeMachine. Efter en hel del pill så funkar den klockrent

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-04-18 09:51

Kan ma inte plugga in hårddisk och köra TimeMachine som det är?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-04-21 13:20

Någon som har debrickat sin WNR3500Lv2? Inte säker på om denna kabeln funkar?

Någon som testat nya Tomato firmware 092?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-04-26 16:41

Stoppade just in nya tomaten 092. Den stödjer HFS / HFS+ Får det inte att lita med TimeMachine för den vill ju ha en Time Capsule. Några tips där?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-04-27 20:16

Har även fått igång min HP USB skrivare via tomato. THAT'S SWEET

1
Bevaka tråden