Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte kopiera iPhoto-biblioteket från extern hårddisk

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har ett STORT bildbibliotek samt en Macbook air 13. För att hantera bilderna (ligger i iPhotobibliotek) har jag lagt bilderna på en extern hårddisk (Freecom 1TB --> Freecom - Hard Drive XS - Desktop Hard Drives - External Hard Drives - Products). Fungerat perfekt. Enkelt att bära med sig och enkelt att göra back-up till andra datorerer.

Nu plötsligt kan jag inte kopiera /säkerhetskopiera mitt iPhoto-bibliotek till en annan mac eller en annan back-up hårddisk. Andra stora filer går att kopiera.

Jag har även använt Chronosync - men inte heller detta fungerar.

Är det fel på hårddisken? Har någon något tips vad som hänt och vad bör göras?

K

Vad innebär "kan inte"? Får du något felmeddelande eller andra symptom?

IPhoto-biblioteket är runt 130 GB.

Hur stort är stort och vilket filsystem är det på disken? Som Jesper skriver, vad är symptomet mer än kan inte?

Ja jag får ett meddelande att det inte går "coping aborted" eller vad det nu är det står. Skall köra allt igen och kolla exakt.

Det felmeddelande jag får är: "General I/O error. Occurred while copying to file:"

Låter som externa disken gett upp tyvärr.. Inte helt ovanligt med det felmeddelandet.
Prova att göra en skivavbildning på hela disken och se om du får problem då med. Det kanske funkar och du kan rädda informationen på den.

Du har väl backup?

Tack - får köpa en ny och testa

" Du har väl back-up" .... väl använt uttryck. Det finns äldre back-ups.... men hela trasslet är just att det inte gått att göra sista back-uparna.

1
Bevaka tråden