Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför är min ljusregleringen på min Apple bildskärm låst?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-04-14 14:28

D v s hur kan jag få bort låsningen och göra skärmen ljusare eller mörkare med solsymbolen F1, F2. Och vilken apple bildskärm är bäst "Cinema Display 27" eller "Thunderbolt Display 27"?

1 Kolla inställningar tangentbord hur F-tangenter skall fungera.
Har för mig att man kan få dem som antingen F-tangenter eller den Apple-specifika symbol somm är på dem.

Har man dem som F-tangenter (F1-F12) så finns det en skifttangent för att få ex "Ljus upp", tror det är ALT,
funkar inte det prova med "Fn"

2 Vilken skärm som är bäst? De är väl likvärdiga med den senare har Thunderbolt, vilket är en ny överföringsstandard som är otroligt snabb och kommer ge mkt anslutningsmöjligheter för externa diskar, externa grafikkort. Ansluter du mkt saker, ta den, annars ta den vanliga.

  • Medlem
  • 2012-04-14 19:15
Ursprungligen av Goflorp:

Ansluter du mkt saker, ta den, annars ta den vanliga.

Sanning med modifikation. Det beror på om du har en Mini Display Port (MDP) eller Thunderbolt-port (TB) på din dator. Vad har du för dator? Man kan inte ansluta en TB-skärm till en MDP, då blir det störningar på skärmen. Om du har en dator med MDP är det Cinema Display som passar till din dator. Har du en dator med TB passar bägge skärmarna.
TB-skärmen är ju att föredra om du kan välja mellan dem, den kan du ansluta fler saker till, tex Firewire, LAN, USB, samt en eventuell TB-hårddisk.

1
Bevaka tråden