Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering - Produktnyckel Office

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2012-04-14 16:01

Köpte MS Office 2008 med min dator för 1½ år sen, uppgradering till 2011 ingick och allt var frid o fröjd. Idag har jag godkänt uppdatering av office-paketet men jag kan inte starta programmen längre utan produktnyckel efterfrågas. Gamla nyckeln som följde med Office 2008 funkar inte. Hittar inget mejl med ny nyckel.

Har Office även på min Macbook (som jag inte uppdaterat än) men kan inte hitta produktnyckeln.

Nån som vet hur man gör????

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-14 16:12

Du behöver kontakta Microsoft så får du en ny nyckel.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2012-04-14 16:16

Microsoft öppnar inte förrän på måndag....
Tycker det är konstigt med uppdatering som kräver att man aktiverar produkten igen - inte särskilt användarvänligt...

Ursprungligen av torher:

Microsoft öppnar inte förrän på måndag....
Tycker det är konstigt med uppdatering som kräver att man aktiverar produkten igen - inte särskilt användarvänligt...

Systemet med licenser är inte direkt utformat att vara användarvänligt.

Du har nog inget val än att vänta tills på måndag.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-14 16:26

Det är väl ingen som har kunnat lasta Microsoft för att vara användarvänliga...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-14 18:29

Jag uppdaterade alldeles nyss och behövde inte knappa in någon produktnyckel vid omstart av t.ex Word.

En fråga: Hur uppdaterade du? Drog du hem från MS hemsida separat eller genom den automatiska uppdateringen i Office?
Jag gjorde det genom den automatiska uppdateringen.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2012-04-14 19:04

Körde den automatiska uppdateringen. Det konstiga är att jag avkrävdes en produktnyckel när jag uppdaterade min iMac men inte min MacBook. Skumt, gjorde inget annat än godkände allt, som vanligt. Kanske inte helt o hållet Microsofts fel iaf...

Undrar ändå hur man hittar produktnyckeln på en redan installerad produkt??

Ursprungligen av torher:

Körde den automatiska uppdateringen. Det konstiga är att jag avkrävdes en produktnyckel när jag uppdaterade min iMac men inte min MacBook. Skumt, gjorde inget annat än godkände allt, som vanligt. Kanske inte helt o hållet Microsofts fel iaf...

Undrar ändå hur man hittar produktnyckeln på en redan installerad produkt??

Du ser aldrig nyckeln i Microsoft-programvara

Ursprungligen av torher:

...uppgradering till 2011 ingick...

Ursprungligen av torher:

...Gamla nyckeln som följde med Office 2008 funkar inte...

Du ska använda nyckeln som följde med 2011-uppgraderingen.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2012-04-14 19:33

Har nog städat bort mejlet med uppdateringsnyckeln, bara att vänta på att Microsoft behagar öppna sin support antar jag...
Tack för hjälpen iaf och trevlig helg till er alla!

1
Bevaka tråden