Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wifi-problem med gammal MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en MacBook Pro (A1226) från 2007 (tror jag). Dess wifi-funktion är synnerligen opålitlig. När jag fäller upp locket kan den bland hitta det nätverket direkt. Andra gånger måste jag stänga av och sätta på wifi flera gånger för att det ska funka. Vissa gånger går det inte alls. Såväl min iMac som min iPhone och min iPad hittar nätverket utan problem.

Jag har senaste Lion installerad och jag tycker att problemen har blivit värre med Lion.

Vad kan detta besynnerliga problem bero på?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-03-20 18:13

Jag hade samma problem med min dator utan att få bukt med det. Till slut kände jag att det efter ett antal år utan att ha installerat om systemet ända var dags att göra det, och därefter löstes problemet. Kan tillägga att jag testade att återställa alla möjliga saker, körde diagnostik/reparering osv, men inget slår en ren ominstallation.

Har samma problem fast det händer inte när jag satt Macbook'en i vila, utan när den varit avstängd. Har provat att sätta på wifi från Systeminställningar, men ingen skillnad. Har hänt ett par gånger och efter ett gäng omstarter, så funkar det igen. Men det känns lite opålitligt. Just nu tex fungerar det inte och jag måste köra på sladd.

Kollade på länken ovan, men hittar inget riktigt användbart svar. Lite då mitt problem är annorlunda. Om nätverkskortet är glapp i alt trasigt, är det bara att lämna in då som gäller?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-13 17:18

Jag hade samma problem med min iMac (fast hade inget lock att fälla ner). Men efter de senaste Lion-uppdateringarna har det funkat.

Finns det någonstans jag kan se om det är nätverkskortet som är felet? Typ som här: http://support.apple.com/kb/ht1509

Provade ovan men hände inget. Kom bara till den vanliga inloggningssidan. Dock så funkar wifi'n nu. Märkligt.

Senast redigerat 2012-04-13 17:46
1
Bevaka tråden