Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Returrätt på AppStore?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går i tankarna att skriva en applikation som är beroende av en centraliserad server.
Idéen är att ta 7:- för applikationen.

Vad händer om jag 1 år efter lanseringen skulle tröttna eller räkna fram att driften av servern inte längre är lönsam?
Jag väljer att stänga ner tjänsten, vilket gör applikationen obrukbar, kan kunden då reklamera applikationen och göra mig återbetalningsskyldig?

Om så är fallet så är backup-planen att i stället släppa en applikation som finansieras m.h.a reklam.
Skulle tjänsten inte längre vara lönsam och stängas ner så har kunden inga pengar att få tillbaka.

  • Medlem
  • 2012-04-13 13:38

Har du ställt denna fråga till Apple? Det är väl de som sätter ribban för vad som gäller?!

Kunden kan reklamera via Apple och få tillbaka pengarna, om du blir återbetalningsskyldig får du nog kolla med Apple. Men om det ska vara rätt så blir det nog så att su får betala tillbaka, vore surt för Apple annars.

Har själv reklamerat appar och fått tillbaka pengarna, antagligen har inte utvecklaren fått mina pengar.

Ursprungligen av snouser:

Jag väljer att stänga ner tjänsten, vilket gör applikationen obrukbar, kan kunden då reklamera applikationen och göra mig återbetalningsskyldig?

Det hoppas jag verkligen.
Kan inte se någon anledning till att det inte skulle vara så heller.

Detta skulle i teorin betyda att jag är skyldig att hosta en tjänst i all oändlighet efter de att applikationen är släppt?

Det finns säkert ett bäst-före-datum på sånt här. Vad jag vet så är du inte skyldig att tillhandahålla en tjänst någon specifik tid efter att någon har köpt en app.

Det är "bara" att sluta uppdatera. Efter en tid saknar appen stöd för aktuellt iOS. Kunder överger då appen för bättre konkurrenter.

Stanza var en sådan App som Amazon köpte och lät dö svältdöden vid iOS 5. Synd. Det var min favorit bland ebok-läsarna.

Ursprungligen av Daniel W:

Det är "bara" att sluta uppdatera. Efter en tid saknar appen stöd för aktuellt iOS. Kunder överger då appen för bättre konkurrenter.

Stanza var en sådan App som Amazon köpte och lät dö svältdöden vid iOS 5. Synd. Det var min favorit bland ebok-läsarna.

De måste finnas ett bättre sätt?

1
Bevaka tråden