Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac och Kullander visar G5 i Malmö

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .

99mac och Kullander & Kullander bjuder in till en förhandsvisning av nya Power Macintosh G5 i Malmö nästa Onsdag den 9:e Juli mellan 10.00 och 16.00. Kent Nylén hälsar alla välkomna och utlovar svalkande drycker och en trevlig pratstund.

Patrik Andersson ifrån svenska Apple finns på plats för att demonstrera och svara på knepiga tekniska frågor.

Förutom G5 finns även Powerbook G4 12" och 17", iMacs och mycket mer att provköra i butiken.

Namnet Kullander & Kullander kommer ifrån Jens (son) & Lars (pappa) Kullander som äger företaget till största delen och jobbar aktivt i företaget. Kullander och Kullander firade nyligen 27-årsjubileum och cirka 10 år som Appleåterförsäljare.

Det finns goda parkeringsmöjligheter utanför butiken som ligger på Regementsgatan 94 i Malmö.

Välkomna!

http://www.kullander.se/

Vi på Sveriges framsida vill också se.....
När kommer G5 till Götet?

och som vanligt är det ingen som tänker på oss i norr... :rolleyes:

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-07-01 11:09

va fan händer de aldrig nått sånt här uppe för....

Jag ska kolla med Patrik om dom planerat att köra någon G5-visning i Umeå/Luleå tillsammans med t ex Grafit. Återkommer!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-07-01 11:47

Det låter mycket trevligt! I´ll be there!

Va i...?
En så viktig händelse och den pågår inte längre än till klocka 16? Skandal! Jag slutar ju inte jobba förrän tidigast 17.

spännande!

nu är frågan bara om man är tillräckligt geek att gå titta på den

Yeah! Count me in. Hoppas man kan smita ifrån sommarjobbet nån timme, fast det lär ju inte va några problem. Dom är ju kunder hos K&K... lär ju va några fler därifrån som ska dit

Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig
Va i...?
En så viktig händelse och den pågår inte längre än till klocka 16? Skandal! Jag slutar ju inte jobba förrän tidigast 17.

Detta är väl ett typiskt exempel på evenemang som faller inom tjänstens ramar? Har du problem att motivera det får väl TV4 Øresund göra ett litet inslag om händelsen så är ju problemet löst!

/Göran

Jag visste väl att min semester skulle bli bra trots det halvbra vädret!
inbokat!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Göran Bolinder
Detta är väl ett typiskt exempel på evenemang som faller inom tjänstens ramar? Har du problem att motivera det får väl TV4 Øresund göra ett litet inslag om händelsen så är ju problemet löst!

/Göran

Tanken har föresvävat mig, men eftersom jag är den ende på jobbet som använder mac, min egen tolva som jag jag tar med för att skriva texter på utan att behöva stjäla viktig redigeringstid från fotografen, så kan jag nog uppfattas som partisk av di andre och därmed inte få göra inslaget.

I'll be there! (om jag kommer ihåg det )

Ciryon

Citat:

I'll be there! (om jag kommer ihåg det)

Detsamma!

  • Oregistrerad
  • 2003-07-01 14:25

Räkna med mig!:D

  • Oregistrerad
  • 2003-07-01 14:31

Var håller burken hus mellan InLife-visningen och K&K egentligen? Götet ligger ju nästan mitt mellan Sthlm och Malmö. MacForum? Trifolium? MacSupport? Det lär ju finnas fler än jag och Snoopy som oxå vill vara med..

Citat:

Skrevs ursprungligen av pjutsi
Var håller burken hus mellan InLife-visningen och K&K egentligen? Götet ligger ju nästan mitt mellan Sthlm och Malmö. MacForum? Trifolium? MacSupport?

DHL? FedEx? TNT?

Ciryon

Fick svar ifrån Patrik:

Dom tittar på möjligheten att anordna visningar på fler platser - han återkommer om/när det är spikat!

Citat:

Skrevs ursprungligen av pjutsi
Var håller burken hus mellan InLife-visningen och K&K egentligen?

Connection i Malmö tydligen...

Fick just deras nyhetsbrev:

"På tisdag i nästa vecka landar Sveriges enda exemplar av PowerMac G5 i Malmö. Du är välkommen till oss på Lodgatan 19, tisdagen den 8/7 kl. 14-16 för att få en fartupplevelse du sällan varit med om!"

På plats finns kunnig personal från Apple och Connection som svarar på alla dina frågor och som kan ta emot beställningar. Självklart bjuder vi på kaffe och kaka."

/Göran

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Jag ska kolla med Patrik om dom planerat att köra någon G5-visning i Umeå/Luleå tillsammans med t ex Grafit. Återkommer!

Vore ytterst trevligt med en visning här!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Fick svar ifrån Patrik:

Dom tittar på möjligheten att anordna visningar på fler platser - han återkommer om/när det är spikat!

Kanon! Finns ju som vi vet en bunt hängivna maccare i Norrlands metropol också !

  • Medlem
  • 2003-07-01 15:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Snoopy
Vi på Sveriges framsida vill också se.....
När kommer G5 till Götet?

OT
Korrigering: "framsida" ska vara "framstjärt".

Citat:

Skrevs ursprungligen av pjutsi
Var håller burken hus mellan InLife-visningen och K&K egentligen? Götet ligger ju nästan mitt mellan Sthlm och Malmö. MacForum? Trifolium? MacSupport? Det lär ju finnas fler än jag och Snoopy som oxå vill vara med..

Björnström,

Finns det några förhandlingar beträffande Göteborg? Jag gissar, hoppas och tror att vi skulle bli fler än tre.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Andersson
Björnström,

Finns det några förhandlingar beträffande Göteborg? Jag gissar, hoppas och tror att vi skulle bli fler än tre.

Det tror jag - och jag får mer info så fort det blir klart direkt ifrån Bjers & co.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
99mac och Kullander & Kullander bjuder in till en förhandsvisning av nya Power Macintosh G5 i Malmö nästa Onsdag den 9:e Juli mellan 10.00 och 16.00. Kent Nylén hälsar alla välkomna och utlovar svalkande drycker och en trevlig pratstund.

Nice! Jag kommer.
3 min gångavstånd

Kunde ju varit kul om de inte lagt det just under mina arbetstimmar... men, men, inte mycket att göra åt, kommer väll flera såsmåningom.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-07-02 00:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Butterfly
Kunde ju varit kul om de inte lagt det just under mina arbetstimmar... men, men, inte mycket att göra åt, kommer väll flera såsmåningom.

Du får väll köpa en

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-07-02 09:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig
Va i...?
En så viktig händelse och den pågår inte längre än till klocka 16? Skandal! Jag slutar ju inte jobba förrän tidigast 17.

Det är väl värd en semesterdag eller t o m tjänstledighet.

Det ska jag inte missa.
Den 8/7 en aptitretare på Connection och sedan en heldagsupplevelse på KK den 9/7.

Jag kommer inte, för då har det börjats å knega hos Apple på Irland. Kanske kan man glo på en där med?

  • Oregistrerad
  • 2003-07-05 11:46

Undertecknad dyrker upp på onsdag hos kullander & kullander...

var i malmö igår med för att träffa några polare. senare på dagen så gick vi och tog en fika och när jag la upp ipoden på bordet för att spela ett par låtar för min kompis så slängde en café-anställd ett par blickar (som vanligt när det gäller nya macar). Senare när jag gick för att beställa något annat så började jag och café-killen att snacka. Det slutade med att jag sa åt honom att komma och titta hos k&k..

det kanske blir en swithcer?

Bevaka tråden