Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rita med kritor på din iPad

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-25 15:30

Tycker det känns ganska sorgligt om barn ska växa upp med att rita på en digital platta istället för papper, pennor, kritor, färg, sax, lim...

Jag har tre barn; 11år, 8år och snart två år och en av de roligaste sakerna är att klippa,klistra, måla och rita med papper och papp i olika färger. Det blir allt från riktigt fina grejer till de mest underliga saker man slänger så fort de gått och lagt sej, men faktum är att fingerfärdigheten och fantasin växer på ett helt annat sätt än den någonsin skulle göra med en sådan här korkad grej,

Nej, jag plockar hellre små pappersklipp från golvet, torkar bort gammalt lim från bordet och köper ideligen nya tuschpennor än att jag låter dem använda en sådan app!

Mina barns iPod Touch och MacBook användande är för sådant man inte kan göra på något annat sätt, inte ett substitut för verkligheten!!

Ursprungligen av LCR:

Tycker det känns ganska sorgligt om barn ska växa upp med att rita på en digital platta istället för papper, pennor, kritor, färg, sax, lim...

Jag har tre barn; 11år, 8år och snart två år och en av de roligaste sakerna är att klippa,klistra, måla och rita med papper och papp i olika färger. Det blir allt från riktigt fina grejer till de mest underliga saker man slänger så fort de gått och lagt sej, men faktum är att fingerfärdigheten och fantasin växer på ett helt annat sätt än den någonsin skulle göra med en sådan här korkad grej,

Nej, jag plockar hellre små pappersklipp från golvet, torkar bort gammalt lim från bordet och köper ideligen nya tuschpennor än att jag låter dem använda en sådan app!

Mina barns iPod Touch och MacBook användande är för sådant man inte kan göra på något annat sätt, inte ett substitut för verkligheten!!

Måste det ena utesluta det andra? Det kan väl finnas situationer där kritorna, pappret och limmet inte finns tillgängligt, men kanske en iPad? Bilfärd exempelvis?

På tal om...

Okänt videoformat "vimeo".

Toontastic

via: John Nack

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-09 22:08

Min lilltös på snart 7 bast kör med SketchBook Pro - både på iPad och Mac (en Mini kopplad till TV'n) På macen använder hon en Wacom-platta (börjar bli nersliten - köper nog en Bamboo snart)). 80-90% av allt tecknande/målande gör hon dock med fysiska grejer så klart (i skolan t.ex.). Men t.ex. spegel-effekten i SketchBook Pro är ju svår att fixa IRL :-D.
Att färglägga färdiga illustrationer har hon aldrig diggat - det tycker hon är fruktansvärt tråkigt. Hon måste göra allt från scratch - det är hennes sätt - ev. att vi ibland bollar en teckning mellan varandra och fritt fyller i.

1
Bevaka tråden